Германският тунинг ABT разкри шосейна GT2 състезателна версия на суперавтомобила Audi R8, за който се твърди, че е „най-ексклузивната машина“, напускало някога завода на компанията в Кемптен".
ABT XGT е насочен към „спортно настроени водачи и ентусиасти в областта на моторните спортове“ – ще бъдат произведени само 99 бройки и всяка ще струва 598 000 евро. Мощността идва от модифициран 5,2-литров V10 двигател с атмосферно пълнене с мощност 639 к.с. Той е съчетан със седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител S tronic, като задвижването е само на задните колела.
От ABT не са разкрили заявено време за спринт 0-100 км/ч за XGT, но пък обещават максимална скорост до 310 км/ч в зависимост от това как е настроено задното крило. Технически това е с 10 км/ч по-малко от R8 V10 GT със задно задвижване. Отдолу има регулируемо окачване с изработени по поръчка пружини и амортисьори, ковани пружини, както и гуми Pirelli P Zero Trofeo R.
ABT XGT изглежда много подобен на състезателния Audi R8 LMS GT2, като двете коли споделят радикални аеродинамични елементи на каросерията като нисък преден сплитер, допълнителен детайл на покрива, както и голямо задно крило.
Има специална изпускателна система, която е направена, за да гарантира, че автомобилът отговаря на стандартите за ниво на шум и емисии. Средният официален разход е 20,7 литра на 100 км.
В салота има състезателен волан и модифицирани инструменти, както и допълнителен контролен панел, който служи за управление на електрически регулируемите странични огледала, климатика и мигачите. Други отличителни детайли в цивилната версия включват електрическа ръчна спирачка, централно заключване, камера за заден ход, както и имобилайзер.