IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda показа горивни клетки от следващо поколение

Новата технологията ще се използва в предстоящия CR-V Fuel Cell

Японският автомобилен концерн Honda представи своята система с водородни горивни клетки от следващо поколение на изложението в Брюксел, като събитието е част от Европейската седмица на водорода.
 
 
Honda
 
 
Новата горивна клетка изглежда впечатляващо, но за съжаление Honda все още не е публикувала никакви подробности относно нейните характеристики. Остава неясно с какво новото решение ще е по-добро от горивната клетка Clarity, използвана в някои превозни средства.

Моделът, който е оборъдван с Clarity и който се появи през 2022 г., разполага със 103 kW електрически двигател, задвижващ предните колела. Със своите резервоари с компресиран водород, колата може да измине 580 км с едно зареждане.

Системата с горивни клетки от следващо поколение ще намери приложение в предстоящия CR-V Fuel Cell, който ще бъде пуснат в продажба в САЩ и Япония през 2024 г.

Продажбите на превозни средства с такива горивни клетки ще бъдат ограничени до региони, които разполагат с някаква зарядна инфраструктура, подходяща за водородни коли, най-вече в Калифорния.

Като част от партньорството на Honda с Isuzu, първият работи върху прототип на тежкотоварно превозно средство, задвижвано от новото поколение клетки. То ще бъде представено преди края на текущата финансова година в Япония (31 март 2024 г.), като серийната версия е планирана да бъде пусната в продажба до 2027 г.

Honda също се стреми да използва най-новия си комплект горивни клетки за резервни генератори на енергия, както и за строителни машини, като багери и булдозери.

Само три големи автомобилни групи в момента инвестират сериозно в технологията за водородни горивни клетки: Toyota/BMW, GM/Honda и Hyundai.
През 2021 г. Honda се ангажира да продава само електрически автомобили и превозни средства с горивни клетки до 2040 г.
 
 
 Honda

  
Доскоро Toyota беше най-ангажирания концерн с тази технология, определяйки я като важна част от своята стратегия за постигане на въглеродна неутралност. Това наскоро се промени, когато Коджи Сато пое поста главен изпълнителен директор и измести фокуса на водородните разработки към търговските превозни средства.

Други налични в търговската мрежа автомобили с водородни горивни клетки са BMW iX5 и Hyundai Nexo.

Тези клетки комбинират водород, съхраняван в специални резервоари под силно налягане, с атмосферен кислород, за да произвеждат електричество, което се използва за захранване на електрически мотор, който задвижва колелата.

Както при традиционната бензиново-електрическа хибридна система, излишното производство на енергия, както и всичко, уловено от регенеративното спиране, се съхранява в сравнително малка батерия.

Докато презареждането на изцяло електрическите превозни средства в момента отнема часове, автомобилите с горивни клетки се зареждат толкова бързо, колкото и конвенционалните бензинови и дизелови модели, тъй като методът е сходен.

Недостатъците включват липса на инфраструктура за зареждане с водород и широкомащабни съоръжения за производство на водород по екологичен и ефективен начин.

0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    400 км и колко пратки на ден? На колко километра трябва да му е най-далечната точка за да извърти 400 км?
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Бакшиша ( преди 5 месеца )
    До 24.Аз залагам на около 80 до 100000 километра годишно,зависи колко е голям окръга в който разнася до офис или от офис до врата.Поне 400 километра дневно.
  • #24
    1 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Като типичен психопат, извърташ отговора така че да ти отърва. Говорим за служител на Еконт който ежедневно обикаля един и същ микрорайон от територията на България в радиус максимум 20-30 км, на който основната му дейност е да доставя пратки, които се намират на няколкостотин метра една от друга и му отнема поне по пет минути на пратка. Физически е невъзможно да върти по много километри и затова не иска да отговори, защото лъже(ш) нагло и безочливо. Докажи че не си психопат? А дано ама надали
  • #23
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Километраж ( преди 5 месеца )
    Няма никакво значение колко километра изминава на година, щом не са равномерно разпределени. Въпросът е, че два пъти ще му трябва бързо да измине по 500-600 и дървото е гризнато. По твоята логика, за какво са ти въздушни възглавници в колата след като средно годишно се използват примерно по 0,001 пъти от всички автомобили в движение (числото е измислено, но със сигурност е по-малко от 1).
  • #22
    1 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Колко километра минава годишно господин психопат? Заяжданията нещо не вървят, а? Силен си само в лъжите манипулациите И обидите но когато се заговори за технически теми, факти и цифри бягаш като дявол от тамян.
  • #21
    1 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    След признанието ти че си заядлив психопат, който се забавлява с психически тормоз във форумите, не съм и очаквал конкретен отговор на ясно зададените въпроси. От Уикипедия В статията за психопатия: "Всъщност те абсолютно не се страхуват от това да бъдат хванати в лъжа. Когато те са поставени в ситуация да отговарят на реални въпроси и да се сблъскат с реалните факти, те, без дори да направят пауза, ще преработят своята история така че да пасва на фактите и да изглежда консистентна. "
  • #20
    1 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Защото обикновено минавате по 1400 км с един резервоар и най-големият проблем е че между двата резервоара които харчите на ден трябва да спрете за 5 минути. И след това ежедневно харчене по два резервоара на ден обикновено минавате по 10 000 км годишно и за толкова малък пробег Не си заслужава да минавате на ток.
  • #19
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Колко километра минаваш на година за трети път питам?
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Еконт ( преди 5 месеца )
    От окръжен град разнасям до селските офиси.Други въпроси имаш ли, трябва да тръгвам.
  • #17
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Тоест да видя втори път дали правилно съм те разбрал преди обяд правиш 200 км пробег до най-далечното село? Тоест от Пловдив носиш пратки във видинско или кюстендилско или направо в бургаска област? Сега вече разбирам, няма как да не си прав. Хайде сега отвори картата на офисите на ЕКОНТ и ми посочи в кой клон трябва да си, та на максимум 30-40 км от тебе да няма друг офис? Кажи по колко километра въртиш на година и да приключваме и този мит как носиш пратка за 5 лв на 200 км?