Звучи като шанса на живота. Това е най-редкият и скъп Nissan GT-R, произвеждан някога. Японската марка пусна GT-R50, за да отпразнува 50-ата годишнина на модела. Само задната част струва колкото някои луксозен германски седан.
Това е 11-ият екземпляр от само 18-те производствени автомобила Nissan GT-R50. Nissan си партнира с Italdesign, за да направи оптималния звяр на четири колела. И изглежда, че дизайнерите са си свършили отлично работата. Това е още едно потвърждение, че GT-R остарява грациозно.
Компаниите представиха колата през 2019 г., също юбилейна година за Italdesign. Първоначалните планове се отнасят до 50 такива коли, но после връхлетя пандемията от коронавирус, а с нея и кризата с чиповете и финансовите затруднение, което обърка нещата. Така Nissan и Italdesign се задоволиха с 18 бройки от модела.
Всяка от тях струва по 990 000 евро. Определено не е обнадеждаваща цена, дори и за заклетите фенове на емблематичното возило.
GT-R50 пристига с ексклузивна каросерия, изработена по поръчка, с линия на покрива, снижена с 54 милиметра, по-голяма издутина на капака и по-тънки, по-агресивно изглеждащи LED фарове. Отстрани изпъкналите охлаждащи канали тип „самурайско острие“, разположени зад предните колела, привличат цялото внимание.
Задната част на тази кола обаче е мястото, където се случва цялата магия. Покрит с течен сребрист металик с червени акценти, моделът е оборудван с опционално хидравлично задно крило, монтирано с две вертикални стойки, което добавя 60 000 евро към крайната цена.
Толкова бихте платили, за да се приберете със седан Mercedes-Benz E-Class и да ви останат пари за пътуване до Санта Моника, например. И така, имаме работа със задно крило, което струва колкото премиум бизнес седан.
Налице са и характерните за модела триизмерни задни светлини, които създават впечатлението, че висят във въздуха, докато задното стъкло добавя повече театрална индивидуалност към колата, която феновете с обожание я наричат „Годзила“. На практика Italdesign преработва всеки един панел на този автомобил, без да компрометира неговата ДНК.
Тази кола е направена предимно от алуминий и въглеродни влакна, решение, което помага да се държи теглото под контрол. Въглеродните влакна също покриват централната конзола, арматурното табло и облицовките на вратите. Междувременно седалките са обвити в черна алкантара и фина черна италианска кожа с контрастни червени шевове.
Базиран на поколението R35, GT-R50 се задвижва от ръчно сглобения 3,8-литров туин турбо V6 двигател, който получава нови горивни инжектори и модернизирани бутала. Nissan също представи нова изпускателна система и по-големи турбокомпресори и междинни охладители по спецификация GT3.
Звучи като перфектната рецепта за 710 конски сили и 780 Nm въртящ момент. Сериозно подобрение спрямо 570-те к.с. на стандартния GT-R.
Освен това японците оборудват тази машина с регулируеми амортисьори Bilstein DamTronic. Тя разполага и с персонализирани 19-инчови алуминиеви джанти с шест- и четири-бутални спирачни апарати Brembo Brake, съответно отпред и отзад.
Тази кола изживя последните две години, откакто излиза от производствената линия, в склад с климатичен контрол във фабрика на компанията. И така, автомобилът е държан далеч от природните стихии и никога не е каран, което го прави готов за излагане в шоурум.
GT-R никога не е регистриран и се предлага само със сертификат за съответствие. Одометърът показва само пробега при доставка: 192 километра.
Готов да се превърне в съвременна кола с истинска колекционерска стойност, Nissan GT-R50 вероятно е един от последните мохикани. Марката вече обяви, че планира края на GT-R, поне такъв, какъвто го познаваме. Производителят работи върху електрическото следващо поколение, представено чрез концептуалния автомобил Hyper-Force със зашеметяващата мощност от 1360 к.с.
Nissan GT-R50 се предлага на търг от RM Sotheby's на 25 ноември в Мюнхен, Германия. Аукционната къща изчислява, че моделът може да донесе между 950 000 и 1 150 000 евро.