IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Русия направиха суперкола с атмосферен V10 двигател

През 2026 година Rossa ще получи и версия за обществени пътища

В Москва се състоя премиерата на суперавтомобила Rossa, чиято разработка се ръководи от известния руски състезател Роман Русинов. Rossa е GT2/GT3 състезателна кола, но ще се предлагат и версии, позволени за употреба по обществените пътища.
 
 
Rossa
 
 

Слухове за този проект и неговите неофициални снимки се появиха в руската преса миналото лято, като премиерата на модела най-накрая се състоя в четвъртък с подкрепата на auto.ru, сега собственост на Yandex. С представянето на суперавтомобила Rossa беше натоварен лично ръководителят на проекта Роман Русинов.

Името Rossa означава "Руски спортни автомобили", като готовият суперавтомобил първоначално е разработен като еднократен проект за частен клиент, базиран на силно модифицирано шаси на Marussia. Първият етап от развитието на Rossa е ръководен от Игор Ермилин (бивш главен дизайнер на Marussia), Дмитрий Крилов е отговорен за дизайна, а Роман Русинов се опитва да стартира серийното производство на колата.
 
 
Rossa
 
 

Rossa е суперавтомобил със средно разположен двигател и задвижване на задните колела, изграден около монокок от въглеродни влакна с външни панели. Marussia се забелязва лесно в общите контури на Rossa, но последният е по-широк и по-дълъг, където аеродинамичната опашка е преработена с оглед на състезателните разпоредби на автомобилите от клас GT2/GT3. Роман Русинов иска Rossa да участва в истински руски и международни състезания.

За разлика от ръководителите на проекта Marussia, Роман Русинов много трезво оценява перспективите пред Rossa и не обещава бързи резултати: той очаква, че няколко потребителски състезателни копия на Rossa ще бъдат произведени през 2025 г., като версията на суперавтомобила за обществените пътища няма да се появи по-рано от 2026 г. Прогнозната цена на състезателната версия е 500 000 евро.
 
 
Rossa
 
 

Дизайнът на Rossa широко използва готови компоненти и възли: прототипът например има спирачки AP Racing и 5,2-литров атмосферен V10 двигател с мощност 680 конски сили, чийто произход Сергей Знаемски не назовава, но е ясно, че става въпрос за опитен в състезанията двигател на Lamborghini, с какъвто е оборудван моделът Huracan. Очакваната максимална скорост е 380 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч – за 3,2 секунди.

Окончателната състезателна версия на Rossa ще бъде много различна по отношение на технологиите от прототипа, представен в четвъртък: например, вместо „робот“ с един съединител, той ще получи високоскоростна секвенциална скоростна кутия, теглото ще бъде редуцирани от 1100 кг на 900 кг, каросерията ще е малко по-широка и висока, интериорът ще е изцяло нов, двигателят на Lamborghini ще отстъпи място на Judd racing V10 с 800 к.с.

Нов екип от руски инженери разработва малката версия на Rossa; Иван Борисов и Владимир Плеханов сега отговарят за дизайна. Роман Русинов многократно подчертава по време на представянето, че той и екипът му имат много работа и времето и парите трябва да се харчат предимно за нея, а не за реклама и PR.

Роман не крие факта, че иска да отведе колата до „ 24 часа на Льо Ман“ - това е неговата мечта, която ще се опита да сбъдне. 
 
 

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 5 първо се пиши и се казва Би Бип,а и не са забравени а някой си ги пазим.Виж нашите несъществуващи български коли,защо не кажеш нещо и да коментираш.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ами защо не вземеш да прерисуваш и ти и да направиш и ти таквоз чудо? Нямаш база дори за производство на *** бе,дори и тях ги внасяме от Китай..Ама по плюенето сте първи.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 9 а като какво ще определиш българската кола,или да се намираш на приказка по плюене. Сигурно и връзките не можеш да си вържеш,но си "спец" по тъпанарските приказки.
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    защо не иползваха двигател от краз нали е руски супер.
  • #12
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Този, ( преди 5 месеца )
    Първото което ми асоциира е новия москвич 18 про +, или проста са харесали проект свалили оригиналния бранд и лепнали своето лого и айде готово имаме супер автомобил от бъдещето просто хей така паднал от космоса без минало без предшественик
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    supercarsnet@abv.bg ( преди 5 месеца )
    Не се вживявайте толкова. Това е стара Маруся Б-1 с някои промени по външните панели.
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    лошото е че заради м ( преди 5 месеца )
    лошото е че заради малоумието ; дали някой свен мен е разбрал какво искаш да кажеш !? Сямнявам се. 10Х за коментара
  • #9
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Самите думи "руска и кола" са оксиморон.
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Има физически прототип, защото има клип на журналист, който тества автомобила. Доколко ще се реализира масово, дори в руските коментари са по-скоро недоверчиви и се шегуват, че ще последва съдбата на Маруся. А за двигателя, защото ми беше любопитно, пише, че е доработен двигател от GT2/3 сериите от периода 2000-2010 г.
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Николай Николаев ( преди 5 месеца )
    Прерисуваха Ферари