IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5-годишните коли, които губят най-много от стойността си

Амортизацията си остава основен проблем за автомобилите от високите класове

Амортизацията е един от най-важните фактори, които трябва да имате предвид при закупуване на нов автомобил. Последното нещо, което някой иска да види, е как превозно средство, за което е платил огромна сума, губи стойността си малко, след като е станало негова собственост.

Компанията за проучване на автомобилния пазар iSeeCars направи списък с моделите, които се обезценяват най-бързо. Класацията е на базата на 1 милион продажби на автомобили на 5-годишна възраст, извършени през периода ноември 2022 - октомври 2023 г. В случая няма изненада - най-бързо се обезценяват колите от луксозните марки.


Най-бързо обезценяващите се 5-годишни автомобили (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Мазератито е чук
  • #9
    8 rate up comment 11 rate down comment
    До Дифорс ( преди 1 година )
    Правилно. Значи човек би следвало да си купува най-много Лексус, нали?Реалностите обаче са други.Богатите хора въпреки всичко си предпочитат немската тройка и не им пука, че колите им след 5 години няма да струват и наполовина на това, което са стрували като нови.Което пък навежда на мисълта, че който е богат на пари и акъл си гледа най-вече кефа.И какво става в реалността? И като нови, и на старо, немската тройка са най-продаваните и карани премиум марки, дори и в България, а дифорс?
  • #8
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тесла без съмнение.
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    The BMW 7 Series (G70) debuted in April 2022. Как му изчислихте цената за 2027 година и нататък, не става ясно...
  • #6
    12 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Най-накрая в класацията да влезе и една Тесла. Винаги съм се мислил, че ще са по първите места след намалението на цените, защото намалиха цените на новите си автомобили с 40% и е логично старите да поевтинеят с много повече проценти. Примерно Тесла модел S P100D през 2017 струваше около 160 хиляди долара с включени екстри и 140 000 долара базова цена. С 55% обезценка цената пада на 72 хиляди долара за 5 годишен автомобил. Днес можеш да си купиш нов 2023 Tesla Model S Long Range за $76,380
  • #5
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе вие не разбрахте ли, че Американския и Европейския пазар са различни и трудно могат да сравняват?
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Да се поправя - в "общо" влизат и електрически.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Източникът е посочен, така че на който му е интересно може да отвори сайта - има доста разбивки. Все пак е добре да се каже, че общо през 2019 колите са губели средно 49.6%, а през 2023-38.8% от цената си. Общо е ДВГ+Хибрид+СУВ+Truck. Предполагам Truck са пикапи.
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде са електричките, MX-30 от 40к евро пада до 10к евро за година две, а ако вкарат нови батерии и технологии и 10 няма да има кой да дава.
  • #1
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Дифорс ( преди 1 година )
    Нормално най-голямо да е обезценяването на луксозните автомобили. Това обаче не е задължително, видно от отстъствието в класацията на някои марки, например Лексъс.