Въпреки че голяма част от руснаците намират начин да прескочат забраните за внос на автомобили, техните коли дават различни проблеми, които вече не могат да бъдат оправени в повечето сервизи.
Собствениците на автомобили, внесени в Русия чрез паралелен внос, са изправени пред случаи на блокиране на своите автомобили. Това най-често се случва при свързване към несертифицирано диагностично оборудване, съобщават източници в големите представителства и сервизи. Производителите инсталират системи за сигурност, които обменят информация със сървъра на автомобилния производител и в някои случаи блокират превозни средства.
Блокирането може да възникне в резултат на обслужване в "гаражни" сервизи, русификация на интерфейса, подмяна на фърмуера или настройка.
Вече има документиран случай с BMW X3 от 2023 г., който не е официално доставен в Русия. В сервиз близо до дома на собственика, след свързване на диагностичното оборудване, всички икони за грешки на таблото светват наведнъж, след което колата закъсва и не пали. Когато я закарват при дилъра и я закачват към нормална диагностична апаратура, компютърът показва, че колата се е заключила сама, защото си е "мислила", че е открадната. Налага се пълна пренастройка в продължение на няколко часа, докато колата запали отново.
След такъв тип блокиране колите се превръщат в „недвижима собственост“, а собствениците се опитват да разрешат проблемите чрез официални дилъри.