За да може един автомобил да бъде определен като „суперкола", той трябва да отговаря на няколко официални изисквания. Сред тях са наличието на изключително мощен двигател от всякакъв тип (бензинов, дизелов, електрически) или комбинация от тях. С течение на времето обаче идеята за праговата стойност се променя и днес е общоприето, че моделите с мощност от 1000 к.с. преминават в горната категория на „хиперколите“.
И това описание обаче бързо се променя. Суперколите и хиперколите трябва също така да предлагат впечатляваща динамика, като се отчита ускорението не само от 0 до 100 км/ч, но и до 200 и 300 км/ч. Максималната скорост може да надхвърли 500 км/ч, но в същото време конкретният модел трябва да има разрешение за използване по обществени пътища.
Самата класация за най-добри суперколи и хиперколи обаче няма как да бъде основана само на показателите за динамика, тъй като в повечето случаи става въпрос за стойности, обявени от производителя. Цената също няма как да бъде обективен критерий, но пък мощността остава. В случая изданието Autonews събра на едно място модели с минимум 1900 к.с., което е наистина впечатляващо. Някои от тях обаче развиват доста повече.
Най-бързите и най-красиви хиперколи на света (ГАЛЕРИЯ):
Хърватската хиперкола, донор на платформата и електрическата задвижваща система на Pininfarina Battista, не само е малко по-мощна от италианския си „роднина“, с който дели монтажна площадка, но може и официално да потвърди претенциите си за титлата на най-бързи сериен електрически автомобил в света. На 18 август 2023 г. хърватският пилот Мартин Кодрич постави рекорд за обиколка на „Нюрбургринг", като постигна време 7:05.298 минути.
Не е изненадващо, че първият търговски екземпляр на хиперавтомобила, чието име означава „кратка, жестока буря“, отиде при Нико Розберг - шампионът във Формула 1 за 2016 г.