fallback

Toyota представи новата Camry

Деветото поколение на седана остана без V6 двигател

Мнозина твърдят, че седанът отива в историята, но в Toyota определено не са съгласни. Японският производител представи деветото поколение на Camry - модел, от който продава сериозни количества всяка година на хора, нуждаещи се от сравнително достъпно като цена и много надеждно превозно средство.

Новата генерация на Camry претърпява сериозни промени, като една от най-важните е отпадането на V6 двигателя от гамата на модела. Toyota предлага този мотор 35 години, но сега той е заменен от хибридна задвижваща система, в чиято основа е 2,5-литров двигател с 4 цилиндъра. Вариантът с предно предаване получава два електромотора и мощност от 225 к.с., докато версията с AWD (задвижване на четирите колела) добавя трети мотор-генератор на задната ос, повишавайки мощността до 232 к.с.

И двете задвижвания използват контролирана по електронен път безстепенна трансмисия (eCVT). Хибридната система използва литиево-йонна батерия, но от Toyota засега разкриват нейния капацитет. От компанията обаче са категорични, че това е поредната стъпка към пълна електрификация на гамата, както и че новата система разполага с достатъчно мощност и е настроена за динамично шофиране.

Деветото поколение на Camry всъщност представлява сериозно обновяване, а не изцяло нова кола. Новият модел използва същата платформа TNGA-K, която е в основата на предшественика му. Той получава преработено окачване с нови амортисьори и ревизирана настройка. Автомобилният производител рекламира настройката като предлагаща „подобрена реакция и гъвкаво управление“.

Camry, моделна година 2025 има подобен външен вид на модела от осмо поколение, с голяма долна предна решетка и тънки фарове. Новият модел е със стандартни LED-фарове, ходови светлини и стопове. Ocean Gem и Heavy Metal са новите опции за цвят на каросерията, в допълнение към текущите Camry Ice Cap, Wind Chill Pearl, Celestial Silver Metallic, Underground, Midnight Black Metallic, Supersonic Red и Reservoir Blue.

Версията XSE получава долна част в цвета на каросерията, черна тапицерия на багажника и 19-цолови джанти. Предлага се с покрив Midnight Black Metallic в комбинация с Ocean Gem, Wind Chill Pearl, Heavy Metal и Supersonic Red.

В интериора на новата Camry в базовото ниво се предлагат 7,0-инчов цифров инструментален панел и 8,0-инчов екран на информационно-развлекателната система. По-високите версии разполагат с 12,3-инчови дисплеи за измервателните уреди и мултимедийните функции. Технологията включва поддръжка за безжични Apple CarPlay и Android Auto, в допълнение към наличието на подложка за безжично зареждане. Най-високите нива на оборудване също предлагат 10,0-инчов хед-ъп дисплей. Има и налична JBL стерео система с девет високоговорителя.

Всички версии на новата Camry идват с набора от технологии Toyota Safety Sense 3.0. Той включва система за предварителен сблъсък, която разпознава превозни средства и пешеходци, адаптивен круиз-контрол, асистент за напускане на лентата, асистент за пътни знаци, автоматични дълги светлини, наблюдение на мъртвата зона и предупреждение за напречен трафик отзад.

Версиите XLE и XSE предлагат допълнителен пакет Premium Plus, който добавя асистент за задръстване, предупреждение за напречен трафик отпред, асистент за смяна на лентата, монитор за панорамен изглед и асистент за предно и задно паркиране с автоматично спиране.

Още снимка на новата Toyota Camry - вижте в галерията:

fallback
  • #16
    Ко, ко рьечи?! ( преди 1 година )
    "Всички версии на новата Camry идват с набора от технологии Toyota Safety Sense 3.0. Той включва система за предварителен сблъсък"... .нимоа, система за предварителен сблъсък! Басси журналята!
  • #15
    Who Cares ( преди 1 година )
    Показаната сива XSE е над 300 к.с.
  • #14
    Тойотаджия ( преди 1 година )
    До 14: "Като инженер съм свикнал винаги да търся иновативното и максимално технически възможното." Ха-ха, абе, "инженере" - колко пък да е трудно? Пълноразмерен седан с разход 52 mpg бензин и пробег 1000 км? И то дори без да бълва канцерогенни отпадъци като немските дизелови тракалници. Това не ти ли е достатъчно "иновативно и максимално технически възможно"? Освен Тойота само никой друг не го може.
  • #13
    до 13 ( преди 1 година )
    Завиждам на хора, които могат да се радват и на малкото. В случая - на микроскопичното. Като инженер съм свикнал винаги да търся иновативното и максимално технически възможното. Тойота се намира изцяло извън тези рамка. Целият и бизнес модел е да продава възможно най-стари технологии, на максимална цена, докато може.
  • #12
    Анонимен ( преди 1 година )
    Карам Камри модел 2022 с най-високото оборудване, купен от българския дилър. Колата е прекрасна и ми носи страшно удоволствие. С нетърпение очаквах новият модел, за да мисля дали да сменям моята, когато излезе, но трябва да призная, че малко съм разочарован. Това на практика е същата кола. Единствената разлика е в двата дисплея - шофьорския и на развлекателната система. Засега ще си карам моята.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Съживяването на седаните е благодарение на електромобилите и търсенето на максимален пробег при тях. Но от Модел У се вижда, че ако има СУВ с минимален удар по пробега, хората пак ще предпочетат него.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Дали седаните отиват в историята въобще не е ясно, предвид, че напоследък "зелените" са се активизирали сериозно против СУВ-модата, поради теглото на този вид МПС! И Камри и Акорд и другите марки в САЩ си продават доволно средноразмерни седани. В Европа и Азия логично да не се търсят големи седани. Красива кола, определено!
  • #9
    до 3 ( преди 1 година )
    Имаше. Не съм като едни други, които игнорират факти, защото не им изнасят. Само че е хубаво и да четеш между редовете. Продажбите идват от евтини К-карс в Япония и някои малки модели в Европа. За сметка на това, имат огромен спад в Китай и срабилен в САЩ. Общо, най-продваните им 4 модела тази година са с между 2 и 6 % спад. Един от тях е Камри.
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Новината тук е че Камри става изцяло хибриден модел.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Това което са се "откраднали" Тойота от ВАГ е да нарекът фейслифта нов модел като стана с Пасат Б6 и Б7 през 2010.
fallback
Последни