fallback

15-те най-продавани електромобила в България

Колите на ток достигат рекордните 5.8% от общия пазар у нас през 2023, сочат данни на Automedia

Електромобилите вече са 5.8% от общия пазар на нови леки автомобили в България, показва справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първите десет месеца на годината у нас са регистрирани 2064 нови леки коли с изцяло електрическо задвижване. Към това трябва да се добавят и 2352 употребявани, в целия диапазон от примитивните пионери като Mitsubishi iMiEV и първото поколение на Nissan Leaf, до съвсем актуални модели като Hyundai Ioniq 6 например.          Най-продаваните електромобили в България (ГАЛЕРИЯ):

       

 

fallback
  • #35
    MythBuster ( преди 1 година )
    Колкото и странно да ти звучи, колкото е по развита зарядната инфраструктура толкова по-малко ще се натоварва електропреносната система. Ако можеш да зареждаш на всеки паркинг на бавно зареждане, защото автомобилът ти така или иначе ще стои там с часове, дори няма да ти се налага да мислиш за бързи зарядни станции. Средностатистическият автомобил се нуждае от 8 kWh на денонощие и се шофира за не повече от час на ден. Тоест му остават 23 часа да зареди 8kWh. Дори с 2kW ще ги зареди за 4 часа.
  • #34
    Атанас ( преди 1 година )
    Проблема с ел. колите е цена и инфраструктура. И ако цената все пак се очаква да се нормализира следващите години, то за сега инфраструктурата не е ок. Да, изглежда добре, на фона на общия % ел.коли, но ако заместим дори 40% от ДВГ колите с електрички, то ще видим колко неподготвена е зарядната инфраструктура.
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма как Ел. колите да се продават при тези цени. Dacia Spring на живо изглежда като играчка, толкова е умалено и олекотено всичко, но не и цената. Когато я пуснаха цената беше около 30К лв. В момента говорят за 46К, т.е. 50% нагоре за 1,5-2 години. ID4 за 106К лв. и т.н. да не говорим за ограниченията в пробега и липсата на станции за зареждане. Накратко без технологичен пробив при батериите, и драстично сваляне на цените, Ел. колите ще си останат нишов продукт
  • #32
    Лудория ( преди 1 година )
    Та онези собственици могат да си позволят такива неща, но дали всеки собственик на Тесла може? Защото познавам един такъв, който преди имаше скъпа дизелова джипка не я караше градско заради разхода на гориво. Чакам да ми разкажат как се справя с ремонтите/поддръжката, защото ако го питам направо ще се обиди. То и другия собсвеник на Тесла, с който съм се сблъсквал, също се обиждаше лесно... може би си е черта при избор на автомобил. :)
  • #31
    Лудория ( преди 1 година )
    Прав си, номер едно като най-продаван модел е... засега. Защото има още три месеца. Моето писание за Европа е грешка, исках да напиша България, защото все пак статията е за тук. Инак, за продаван модел без представител е добре и е безспорно, но нека минат две-три години и ще поговорим за сервизирането и смяната на консумативи. Защото Ферари също доскоро нямаха сервиз тук, ама ги купуваха. Но както каза познат - за поддръжка - автовоз, охрана и до Австрия (по спомен).
  • #30
    Гост ( преди 1 година )
    До Хакера.Добре че ми каза!Това го знае всеки антиелектрик ,без да се налага да проверява IP .
  • #29
    До 27 ( преди 1 година )
    Модел У и сега е най-продаваната кола в Европа. Не за ел. кола, а за всички видове коли е най-продавана. И както се вижда е втора по продажба ел. кола в България, която даже не се предлага в продажба в България. Ми не е лошо.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    #22, броят на продадените Тесли показва, че на програмистите не трябва да се дават такива заплати. Тия нямат грам мозък и само слушат какво ще им каже Мъск. И ходят да гласуват за Кирчо, което също е показателно.
  • #27
    Лудория до Plaid ( преди 1 година )
    Е, защо вадиш тези или онези продажби?! То това го учихме в училище под името статистика. Най-продаваната кола е Дачия. Тесла не е. Дали са частни лица, дали са юридически лица, най-продаване е Дачия. Тесла като пусне евтиния модел, може и да стане най-продаван в Европа. Инак пък аз мога да преценя, че трябва да извадим тези марки, дето марките им нямат официално представителство в България и Тесла изчезва от статистиката. За едно си прав - като плащаш от джоба, си искаш "най" от всички екстри..
  • #26
    До Хакера ( преди 1 година )
    Тошко ИТНиски, ти ли си? Много ги разбираш IP адресите и хеш кодовете.
fallback
Последни