fallback

Миниванът на Volvo изненада с оборудване и с цена

EM90 се оказа много по-опростен от донора си Zeekr 009, но е доста по-скъп

Шведският производител Volvo представи първия миниван в историята си. Той се казва EM90, като ще се настани в сегмента на премиум MPV и на първо време ще се предлага само със задно задвижване.

Volvo EM90 всъщност представлява преработен Zeekr 009, като двата минивана имат една и съща каросерия с идентични странични панели. Разликата в дизайна се постига с помощта на допълнителни елементи и на уникалната оптика. И двата модела ще се сглобяват в един и същ завод на холдинговата компания Geely, така че основната разлика е само в електрическата задвижваща система и тя не е в полза на Volvo.

Задвижването на EM90 става с един електромотор на задната ос, развиващ 272 к.с. и 343 Нм, докато Zeekr 009 разчита на два електромотора с 544 к.с. и 686 Нм. По отношение на динамиката шведският модел отстъпва на оригинална, тъй като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,3 секунди, докато времето на китайския автомобил е 4,5 секунди.

Електрическият миниван на Volvo има само базова батерия с капацитет 116 кВт/ч, докато при 009 тя е по-голяма - 140 кВт/ч. Съответно EM90 може да измине 738 км с едно зареждане, докато моделът на Zeekr има пробег от 822 км (по китайския цикъл на измерване CLTC).

Оборудването на EM90 включва система за активно намаляване на шума, двукамерно въздушно окачване, „безшумни“ гуми, 15,6-инчов киноекран, както и многоконтурни седалки на втория ред с масаж, вентилация, отопление, отделна климатична зона , прибиращи се маси и панели за настройки във вратите.

Миниванът има панорамен покрив, виртуално табло, безжично зареждане за джаджи, аудиосистема Bowers & Wilkins с 21 високоговорителя и прожекционен екран, но опциите не са уникални: Zeekr 009 също предлага всичко това.

Ключовият пазар за Volvo EM90 е Азия, но шведската марка ще анализира търсенето на премиум миниванове в Европа и САЩ. Интересното е, че определено няма планове за продажба на Zeekr 009 в Европа, така че няма да има конкуренция в рамките на холдинга Geely на експортните пазари. В Китай обаче новият продукт неизбежно ще бъде сравняван със Zeekr, който дори в топ конфигурация струва 588 000 юана (81 000 долара). В същото време ванът на Volvo е с 64% по-скъп - 818 000 юана, което прави 113 740 долара.

Още снимки на минавана на Volvo - вижте в галерията:

​​​​​​​

fallback
  • #8
    Чичо Асен към келеша ( преди 1 година )
    То дизайна сега е лесен пластмасова броня пластмасови фарове и газ. А за лада ако ми визираш Жигулата там си е платено. Точно по това време и друго са го направили например Застава
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    чайна майна какви шведи ви се привиждат
  • #6
    До чичо ми ( преди 1 година )
    Да но руснаците се бият в гърдите каква автомобилна индустрия имат. А всички успешни масови модели през последните 50 години са взети на готово отнякъде. Докато Волво ползва на готово от китайците само Ел платформата. ДВГ и хибридите са си техни. И не лепят само емблеми ами прилагат и собствен дизайн.
  • #5
    USSR ( преди 1 година )
    Яз пък чакам Москвича да дойде я България, тия китайски Вилва не ми требват
  • #4
    Касапина ( преди 1 година )
    Китайците ще превземат света.Твоята марка БМВ къде има завод да не в България в Китай има.........аман от тия с баварските гробници
  • #3
    M/// ( преди 1 година )
    Нищо не разбирате бе хора. Волво са го направили това бусче и са го дали на китайците. Жълтите не могат нищо да правят сами освен ориз!!!!!
  • #2
    Чичо ви Асен ( преди 1 година )
    Фен съм на марката от дете, така че това не ехейт.Но ще го кажа, къде са тия дето се смеят на Москвич.Ето и Волво прави почти същото. Просто такъв е съвременният свят.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Съсипаха ги тези коли.
fallback
Последни