В наши дни изглежда, че дизеловите двигатели вървят към постепенно изчезване, въпреки че технологиите и хибридните решения са ги направили по-чисти и по-ефективни от всякога. Въпреки това изглежда почти невъзможно да си представим единици с по-голям обем от от 2,0 или 3,0 литра.
В началото на века обаче положението беше различно. Ескалиращата производителност и нарастващите изисквания на клиентите накараха водещите премиум производители да разширят границите и да проектират дизелови двигатели толкова „големи“, колкото и най-мощните бензинови двигатели.
Точно през тези години трите основни германски конкурента - Audi, BMW и Mercedes-Benz, влязоха в нова битка за клиенти с три V8 дизела с обем от 3,3 до 4,0 литра. Първоначално тези мотори бяха поставяни на флагмани на марката, а по-късно и на техните SUV.
Битката на големите V8 дизели (ГАЛЕРИЯ):
Land Rover пристигна малко по-късно с V8 Lion, произведен от Ford, който по това време контролираше британската марка, като еволюция на семейството TDV6, произведено съвместно с PSA. Това беше 3,6-литров 272 к.с., който намери своето място в Range Rover и Range Rover Sport, по-късно беше заменен от новопроектиран „Ford DNA“ 4,4 с 313 к.с.