В наши дни изглежда, че дизеловите двигатели вървят към постепенно изчезване, въпреки че технологиите и хибридните решения са ги направили по-чисти и по-ефективни от всякога. Въпреки това изглежда почти невъзможно да си представим единици с по-голям обем от от 2,0 или 3,0 литра.
В началото на века обаче положението беше различно. Ескалиращата производителност и нарастващите изисквания на клиентите накараха водещите премиум производители да разширят границите и да проектират дизелови двигатели толкова „големи“, колкото и най-мощните бензинови двигатели.
Точно през тези години трите основни германски конкурента - Audi, BMW и Mercedes-Benz, влязоха в нова битка за клиенти с три V8 дизела с обем от 3,3 до 4,0 литра. Първоначално тези мотори бяха поставяни на флагмани на марката, а по-късно и на техните SUV.
Битката на големите V8 дизели (ГАЛЕРИЯ):
Mercedes-Benz вървеше малко по-бавно, но го направи правилно. Представен в края на 1999 г., неговият V8 дизел се появи само година излизането на S-Class (W220) с S 400 CDI. Това беше изцяло алуминиев двигател с 75° ъгъл на леглото на двигателя и балансиращ насрещен вал в центъра на V, ефективен работен обем от 3996 куб см и двойно турбо с променлива геометрия, степен на компресия 18,5:1 и впръскване Common Rail.
Двигателят дебютира с мощност от 250 к.с. при 4000 об/мин и 560 Нм въртящ момент между 1700 и 2600 об/мин. Седанът със стандартно междуосие разви максимална скорост от 250 км/ч с ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди, като разходът на гориво беше под 10 л/100 км. От 2001 г. до 2005 г. моторът монтиран и в ML-Class и G-Class SUV. През 2003 г. мощността е увеличена до 260 к.с.
В средата на 2005 г. OM628 отстъпи място на своята еволюция - OM429, който запази своя размер и работен обем, но получи подобрено впръскване на гориво и турбокомпресор. Изходната мощност през моделните години от 2005 до 2010 г. варира от 306 до 320 к.с. при 3600 об/мин, с въртящ момент от 700 Нм между 2000 и 2600 об/мин и 730 Нм при 2200 об/мин. В допълнение към S и ML, той беше монтиран и в GL и E-Class, наречени 420 CDI и след това 450 CDI, поддържайки работен обем от 4,0 литра.