fallback

Природозащитници: Електрическите SUV са опасни за планетата

Световният фонд за природата иска въвеждане на „наказателна такса“ за коли на ток с тегло над 1,6 тона

През последните години автомобилната индустрия преживява бум на електрически превозни средства, част от които са SUV. И според Световния фонд за природата (WWF) - една от най-големите природозащитни организации на планетата, комбинацията от SUV и електрическо задвижване не бива да се използва.

Производството на електрическа кола изисква няколко килограма редки метали като мед, кобалт, алуминий, литий, графит и др. За изработката на електрическо превозно средство са необходими два пъти повече от тези елементи в сравнение с колите с ДВГ. Затова неправителствената организация не поставя под въпрос производството на автомобили на ток, а само техните размери.

„Електрическата кола е от съществено значение за успеха в борбата с глобалното затопляне. Този тип превозно средство отделя два до пет пъти по-малко емисии от колите, задвижвани с гориво. При големите SUV обаче историята е различна. Те се нуждаят от три пъти повече мед и алуминий и пет пъти повече литий, никел и кобалт от малка електрическа градска кола", се казва в изявление на френското представителство на неправителствената организация.

Заради непрекъснатото увеличение на електрическите SUV на пазара (в момента те представляват близо 50% от продажбите ), те ще продължат да увеличават натиска върху тези оскъдни ресурси. Според Международната агенция по енергетика търсенето на резките метали, нужни за електромобили, ще скочи 30 пъти в рамките на следващите 20 години, което ще се превърне в „сериозна икономическа тежест“.

За да намали продажбата на големи електрически превозни средства, WWF иска от френското правителство да въведе „наказание за специфично тегло“ за електрически превозни средства. С други думи, неправителствената организация призовава екологичният бонус да бъде запазен за електрически автомобили с тегло под 1,6 тона вместо сегашните 2,4 тона.

WWF също така настоява да се въведе европейска санкция от 5 евро на килограм, веднага щом прагът от 1,6 тона бъде надвишен, и смята, че разумен капацитет на батерията от 50 кВт/ч е достатъчен, за да може една електрическа кола да измине 320 км. Така ще се избегне проектирането на батерии, които са твърде големи, и ще позволи на хората да пътуват ежедневно без затруднения.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    *** простотията е това което пише накрая при положение, че малка батерия значи и по-малък живот тоест ще е нужно да се смени, а ако е LFP които са издръжливи пък теглото няма да е под 1.6 тона та не се спряха с глупостите и ако е само във Франция кел файда при положение, че от Китай и САЩ ще имат среден пръст
fallback
Последни