fallback

Природозащитници: Електрическите SUV са опасни за планетата

Световният фонд за природата иска въвеждане на „наказателна такса“ за коли на ток с тегло над 1,6 тона

През последните години автомобилната индустрия преживява бум на електрически превозни средства, част от които са SUV. И според Световния фонд за природата (WWF) - една от най-големите природозащитни организации на планетата, комбинацията от SUV и електрическо задвижване не бива да се използва.

Производството на електрическа кола изисква няколко килограма редки метали като мед, кобалт, алуминий, литий, графит и др. За изработката на електрическо превозно средство са необходими два пъти повече от тези елементи в сравнение с колите с ДВГ. Затова неправителствената организация не поставя под въпрос производството на автомобили на ток, а само техните размери.

„Електрическата кола е от съществено значение за успеха в борбата с глобалното затопляне. Този тип превозно средство отделя два до пет пъти по-малко емисии от колите, задвижвани с гориво. При големите SUV обаче историята е различна. Те се нуждаят от три пъти повече мед и алуминий и пет пъти повече литий, никел и кобалт от малка електрическа градска кола", се казва в изявление на френското представителство на неправителствената организация.

Заради непрекъснатото увеличение на електрическите SUV на пазара (в момента те представляват близо 50% от продажбите ), те ще продължат да увеличават натиска върху тези оскъдни ресурси. Според Международната агенция по енергетика търсенето на резките метали, нужни за електромобили, ще скочи 30 пъти в рамките на следващите 20 години, което ще се превърне в „сериозна икономическа тежест“.

За да намали продажбата на големи електрически превозни средства, WWF иска от френското правителство да въведе „наказание за специфично тегло“ за електрически превозни средства. С други думи, неправителствената организация призовава екологичният бонус да бъде запазен за електрически автомобили с тегло под 1,6 тона вместо сегашните 2,4 тона.

WWF също така настоява да се въведе европейска санкция от 5 евро на килограм, веднага щом прагът от 1,6 тона бъде надвишен, и смята, че разумен капацитет на батерията от 50 кВт/ч е достатъчен, за да може една електрическа кола да измине 320 км. Така ще се избегне проектирането на батерии, които са твърде големи, и ще позволи на хората да пътуват ежедневно без затруднения.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Крайно време е много от еко организациите да бъдат включени в списъка където са Хамас и ислямска държава.
  • #10
    нк ( преди 1 година )
    WWF ВЪН ОТ ЗАКОНА
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Не мога да разбера защо трябва да се налага едно или друго нещо? И всеки реве държавата да регулира това и онова.....Ама нали уж живеем в свободни демократични държави със пазарни икономики!? Ами оставате производителите да правят каквото искат. Дайте пълна свобода на инженерите и нека в крайна сметка пазарът да решава кое е добро. Не може всичко да се вкарва в един модел. Хората имат различни нужди и желания. Трябва да се произвеждат всякакви автомобили. И електрически, и бензинови и дизели
  • #8
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 6.Мити4ен,пак ли се напуши?Имаше среща с БОГ ?
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    ***! Те искаха електричество! Те убиха малките градски коли - сега пак пищят! Проблема не е в електрическите СУВ! Проблема е в зелените ненормалници! На ментално увредени не се дава глас и не се дава право да решават! ЛЕКУВАТ СЕ!
  • #6
    PLAID ( преди 1 година )
    Бог: "Човекът се оказа опасен вирус за планетата. Държи се зле като ***, злобен е, гледа да прецака другарчето, хвърля си фасовете и отпадъците навсякъде, алчен е, продава и майка си за пари, кара пушещи тенекии и трови всичко живо, интересува се само от пари и цялата му дейност, навсякъде бълва само отрова. И като му кажеш, че така няма да стане, почва да се ежи, да обижда и да размахва юмруци.. Дадох му много шансове, но върви все по-на зле. Мисле да приключа с него. Харабийската!"
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Крайно-зелените са чели Маркс, пренадъхалиса се, решили са, че всичко е лошо и че всеки, коти има пвече от тях, трябва да страда.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1 - Зелните ги разглеждай, в другата противоположна крйаност, на запалените авто-мото манЯчета. Едните искат 1000, 1200, 1500 и нагоре коне на седа. А първите искат колите, да се задвижват със силата на мечтите им ...
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не са заплаха, схемата с електричките до 5 години приключва.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Откога медта и графита станаха редки метали? Добре че започнаха "статията" с това изречение да спра навреме и да не си губя времето да я чета докрай.
fallback
Последни