fallback

Природозащитници: Електрическите SUV са опасни за планетата

Световният фонд за природата иска въвеждане на „наказателна такса“ за коли на ток с тегло над 1,6 тона

През последните години автомобилната индустрия преживява бум на електрически превозни средства, част от които са SUV. И според Световния фонд за природата (WWF) - една от най-големите природозащитни организации на планетата, комбинацията от SUV и електрическо задвижване не бива да се използва.

Производството на електрическа кола изисква няколко килограма редки метали като мед, кобалт, алуминий, литий, графит и др. За изработката на електрическо превозно средство са необходими два пъти повече от тези елементи в сравнение с колите с ДВГ. Затова неправителствената организация не поставя под въпрос производството на автомобили на ток, а само техните размери.

„Електрическата кола е от съществено значение за успеха в борбата с глобалното затопляне. Този тип превозно средство отделя два до пет пъти по-малко емисии от колите, задвижвани с гориво. При големите SUV обаче историята е различна. Те се нуждаят от три пъти повече мед и алуминий и пет пъти повече литий, никел и кобалт от малка електрическа градска кола", се казва в изявление на френското представителство на неправителствената организация.

Заради непрекъснатото увеличение на електрическите SUV на пазара (в момента те представляват близо 50% от продажбите ), те ще продължат да увеличават натиска върху тези оскъдни ресурси. Според Международната агенция по енергетика търсенето на резките метали, нужни за електромобили, ще скочи 30 пъти в рамките на следващите 20 години, което ще се превърне в „сериозна икономическа тежест“.

За да намали продажбата на големи електрически превозни средства, WWF иска от френското правителство да въведе „наказание за специфично тегло“ за електрически превозни средства. С други думи, неправителствената организация призовава екологичният бонус да бъде запазен за електрически автомобили с тегло под 1,6 тона вместо сегашните 2,4 тона.

WWF също така настоява да се въведе европейска санкция от 5 евро на килограм, веднага щом прагът от 1,6 тона бъде надвишен, и смята, че разумен капацитет на батерията от 50 кВт/ч е достатъчен, за да може една електрическа кола да измине 320 км. Така ще се избегне проектирането на батерии, които са твърде големи, и ще позволи на хората да пътуват ежедневно без затруднения.

fallback
  • #21
    Чичовото ( преди 5 месеца )
    Джипчето от снимката, много ми допадна...
  • #20
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Които се карат по- много километри годишно и отделят 10 пъти повече емисии на година. Така само с два пъти по-голяма батерия се намаляват 10 пъти емисиите. Да не говорим, че за разлика от ДВГ, електромобил с 100 коня и тегло на 2 т харчи почти същото от по-малък, по-лек и маломощен електромобил с два пъти по-малка батерия, но за разлика от него може да си избере къде и кога да зареди и да се зарежда с повече излишна възобновяема енергия.
  • #19
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Тинтири-минтири ( преди 20 часа )"Те искаха електричество! Те убиха малките градски коли - сега пак пищят! Проблема не е в електрическите СУВ! " Този път съм съгласен с Тинти, който дори и за моя изненада се оказа по-разумен от всички антиелектрици и след няколко конструктивни дискуси се съгласи, че промяната към електромобили не трябва да става от малките градски автомобили, които отделят малко емисии на км и минават малко км/год, а трябва да почне от големите автомобили които се карат по м
  • #18
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    "Бъстъре, ти поне веднъж ще успееш ли да асимилираш прочетеното"Пак ли се опитваш да преписваш своите проблеми на мен? "Хората ти говорят за ефекта върху природата от нуждата от добив на два пъти повече редки метали за електричките!Факт ли?Факт е!" Не е факт. Ето какво пише В статията "Те се нуждаят от три пъти повече мед и алуминий и пет пъти повече литий, никел и кобалт от малка електрическа градска кола". Къде видя 2 пъти повече? Говорят за 3 до 5 пъти. ВЯРВАШ ли и на тази ЛЪЖА?
  • #17
    РУК ( преди 5 месеца )
    Бъстъре, ти поне веднъж ще успееш ли да асимилираш прочетеното!Кой ти говори за ефекта върху пътища,та ТОЛ такси предлагаш и прочие!?!Хората ти говорят за ефекта върху природата от нуждата от добив на два пъти повече редки метали за електричките!Факт ли?Факт е!Правят ли се безумно мощни електрически SUVта и седани които гълтат една камара ресурси,само някои комплексар да се пъчи че можел да ускорява за под 3 сек.?Правят се!И без да започваш с фантасмагориите,как всичко се рециклирало!
  • #16
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    До 12. От години споделям мнението си, че най-справедливия пътен данък е тол такса точно както при камионите - плащаш на километър, а не за година. По-тежките които рушат повече пътя, плащат повече за километър. Сега един 900 кг градски автомобил, който минава по 5000 км на година плаща същия данък като тритонен SUV, който върти по 100 000 км на година. Дали разрушават еднакво пътищата?
  • #15
    112 ( преди 5 месеца )
    Тия са вечно недоволни така че ще си го преместя в другия крачол.
  • #14
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    До 13. Бъркаш жестоко. Ако ти си с 5 или 10 тонен автомобил, онзи с 3,5 т ще е застрашения. Но и това не е съвсем вярно защото този мит беше разбит още преди 15 години , като сблъскаха малко леко Рено модус с пластмасови калници с плоска муцуна и почти никакъв двигателен отсек отпред който да поеме удара С огромно тежко и желязно volvo 940 от старата школа с огромен еднометров капак на двигателя. Познай при резултатите при кой от шофьорите вероятността беше малки травми и при кой смърт?
  • #13
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Опасни са, при катастрофа с 3.5 тона танк няма да имате много шансове за оцеляване.
  • #12
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Съгласен съм, че може би е разумно да има такса за свръх тегло, но тя трябва да бъде за всички, а не само за електрическите коли. Най-лекият GLC тежи 200 кг по-малко от Тесла У, а най-тежкият с над 200 повече без да е изцяло електрически. Каква е разликата?
fallback
Последни