IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Австралия залага на водород за своята първа летяща електрическа кола

Компанията AMSL Aero обещава впечатляващ пробег от 1000 км за своя модел

Днешните електрически въздушни таксита обещават много неща. Възможността за изминаване на дълги разстояния обаче не е едно от тях. Технологията при батериите не е в състояние да позволи на изцяло електрическите превозни средства, които излитат и кацат вертикално (eVTOL) да покриват маршрути на дълги разстояния.
 
 
eVTOL Vertiia

Vertiia може да бъде един от малкото електрически еVTOL, които обещават впечатляващ пробег от 1000 км. Широката гама е основен фокус на австралийския стартъп AMSL Aero. Начинът да се постигне това, без да се правят компромиси с операциите с нулеви емисии, е като се добави водород в картината. Но не какъвто и да е водород, а зелен, който се генерира от възобновяеми енергийни източници.

В момента AMSL Aero работи върху специална система с водородни горивни клетки за своето летящо превозно средство и има средствата да го направи. Това е така, защото компанията наскоро получи 5,43 млн. австралийски долара (3,4 млн. долара) от Австралийската агенция за възобновяема енергия (ARENA). Този значителен финансов тласък ще помогне на стартъпа да ускори процеса на развитие по пътя към сертифициране.

От друга страна, тук не става дума само за пускане на пазара на електрически въздушни таксита, но и за подкрепа на националната зелена водородна индустрия. Тъй като алтернативните горива и устойчивите източници на енергия стават все по-важни за всички транспортни средства в бъдеще, за страните е изключително важно да разработят силна верига на доставки, базирана на местните ресурси, доколкото е възможно.

По-рано тази година Vertiia направи своя публичен дебют на международното изложение Avalon във Виктория, Австралия. Хибридно-електрическият модел може да се похвали с конфигурация за четирима пътници (плюс пилота).

Той изглежда различно от повечето електрически въздушни аналози на пазара поради дизайна си – т.нар. кутия, включваща нетипична конфигурация на крилото, която очертава правоъгълна форма. Благодарение на това Vertiia е в състояние да генерира повече подемна сила в сравнение със самолети с подобен размах на крилата.

Този иновативен подход всъщност е извлечен от дизайн, който е на повече от 100 години: хвърчило тип „кутия“. Изобретен е от австралиеца Лорънс Харгрейв, а днес друг талантлив австралиец, Андрю Мур, адаптира тази конфигурация за електрическите eVTOL версии. Именно Мур, пилот и авиационен инженер, е човекът зад концепцията Vertiia.

Подобно на много модели, Vertiia също ще бъде достатъчно гъвкав, за да изпълнява голямо разнообразие от задачи. Той не е предназначен да бъде само въздушно такси за градски пътувания, но и да донесе големи предимства на линейките, например. Плюс това, впечатляващият пробег го прави особено подходящ за въздушен транспорт в най-отдалечените региони на Австралия.
 
 

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мнозина страдат от диабет и дори не знаят, че са болни, но сега е напълно възможно да се предотврати диабет или да се излекува. Има уникално лекарство, което подхожда на всички и действа бързо, прочетете го сами----- https://min.lc/diabexin
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 9. Ако беше ползвал носна кърпичка преди да се обърнеш към мен, щях да ти отговоряз защото въпроса ти е смислен и си има разумен отговор, но ме е гнус да те гледам предвид това, което се веси от носа ти и ще се въздържа от разговор с тебе. Въпрос на хигиена!
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    С електричка 9 kWh с които се минават 100км струват 1,35лв . 2 евро са 4 лв. как зареждането на водород може да е 2 евро по-евтино от 65 цента?
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Нормално та на леките коли да минеш 100км с водород е с 2евро по евтино отколкото с електричка.И по тоя показател електеичката изгоре
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пак ли си гледал в огледалото докато го пишеш това? Я кажи с кой съм се заел в първия коментар като е първи коментар и е по темата в статията?
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 и 3 ( преди 1 година )
    Абе ти що не хванеш някаква работа? Деца, жена, родители, приятели нямаш ли да им обърнеш някакво внимание? Как може под всяка статия само ти да цвъкаш и да се заяждаш с всички? 24 часа имаш коментари за какво ли не! Буташ масло яко!
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ако не си разбрал от първия път, няма никакви шансове дори да ти го обясня 10 пъти. Забелязал съм че с функционално неграмотни е контрапродуктивно да се спори или да им се обяснява каквото и да било. Хората които разбират за какво говоря, но не се разбрали някаква подробност, задават конкретни въпроси или поправят това с което не са съгласни. Глупавите хора обикновено обиждат, когато няма какво друго да кажат на останалите. хайде прочети си мнението и познай от кои си без подсказване?
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За какво по даволите говориш? Митьо! Три статий погледнах и тирте си ги нацъкал! Фанатик с фанатика ти!
  • #1
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Това е едно от разумните приложения на водорода - за летящи превозни средства, за които е практически невъзможно да се изградят зарядни станции във въздуха. За тези по сухопътните пътища, едно 10-15 минутно спиране на всеки четири-пет часа шофиране е по-скоро здравословно, отколкото проблем.