Hyundai иска да стане глобален лидер в областта на електрическите превозни средства и поредната им стъпка към тази цел е да започнат собстено производство на батерии. За да намали цените на своите електромобили и да стане по-конкурентоспособен в разрастващата се среда на електромобили, корейският концерн иска да започне да произвежда свои собствени батерии от литиево-железен фосфат (LFP) – намалявайки зависимостта си от китайските вериги за доставки в процеса.
Съобщава се, че първите автомобили Hyundai с LFP батерии ще се появят през 2025 г., насочени към развиващите се пазари. The Korea Herald съобщава, че Hyundai Kona EV и Kia Ray EV се захранват от LFP батерии, доставени от китайската CATL. Korea Herald съобщава, че Hyundai има за цел да постигне максимален капацитет на клетките от 60Ah в новите батерии. Твърди се също, че Hyundai иска батериите да имат енергийна плътност около 300 W/kg и да произвеждат подобни напрежения като NMC (никел-манган-кобалт) батериите.
За да постигне тази визия, корейският концерн ще създаде допълнителни изследователски центрове и ще работи върху нови съвместни предприятия с утвърдени играчи в индустрията. Hyundai вече отвори специализирана организация за разработка на батерии в централата си в Намянг. Организацията се фокусира върху подобряването на производителността и безопасността на батериите за електрически автомобили, както и върху изследването на дизайна и химията на клетките.
Освен това, компанията е създала изследователски инициативи в множество южнокорейски университети, включително в собствения й Hyundai Motor Group-Съвместен център за научноизследователска и развойна дейност на Националния университет в Сеул.