Проблемите с продажбите на нови автомобили, възникнали по време на пандемията, вече са в историята и производителите са в състояние да произвеждат достатъчно превозни средства, за да отговорят на търсенето. Това води до нормализиране на цените и съответно до много по-щастливи купувачи на нови коли.
Цената и предлагането са най-големите фактори, водещи до цялостно повишаване на настроението на клиентите. Това показва проучването на Индекса на удовлетвореност от продажбите в САЩ за 2023 г., според J.D. Power. Миналата година средният рейтинг на удовлетвореност в индустрията е бил 786 от 1000, но сега се покачва до 793.
Факт е, че цените все още не са се върнали на нивата от преди пандемията, което означава, че удовлетвореността на клиентите също не се е върнала на нивата отпреди пандемията. J.D. Power съобщава, че купувачите от масовия пазар са оценили справедливостта на цената, която са платили, като 8,04 от 10 през 2023 г., срещу 8,14 през 2020 г. Междувременно купувачите в премиум-сегмента са оценили справедливостта на 8,18 през 2023 г. в сравнение до 8,42 през 2020 г.
Най-щастливите клиенти са тези на Porsche. Германската марка получава оценка за удовлетвореност от 840, докато Infiniti се класира на второ място в премиум-сегмента с 832. Alfa Romeo е на трета позиция с 824. В масовия сегмент Buick има най-доволни клиенти за втора поредна година. Те дават резултат от 824, докато GMC и Chevrolet са втори и трети със съответно 821 и 812.
От друга страна, най-малко доволните клиенти в премиум-сегмента, с голяма разлика, бяха купувачите на Genesis (756). В масовия сегмент Kia (766) е на дъното, следвана плътно от Honda (771), Toyota (773) и Chrysler (773).
Големият проблем за индустрията към момента е слабото познаване на електрическите превозни средства. Проучването показва, че хората, които са купили автомобили с двигатели с вътрешно горене, са много по-удовлетворени от тези, които са купили електрически превозни средства. В масовия сегмент на ДВГ потребителите дават оценка 848 точки от 1000, докато купувачите на електромобили оценяват опита си само на 790. Несъответствието в премиум-сегмента е по-малко - ДВГ има 866, а EV - 831, но общата тенденция беше същото.
Оказва се, че опитът за покупка на електромобил е по-малко задоволителен за клиентите. Новите технологии показват, че много служители на дилъри все не са напълно наясно с това, което предлагат. В същото време потребителите искат повече помощ при инсталирането на зарядни устройства, както и за това как да ги зареждат и поддържат.