fallback

Непознатите лица на Fiat Uno

Малцина помнят, че италианският модел имаше версии комби, седан и дори купе

Всъщност Fiat Uno беше истинска малка революция за своето време и се превърна в един от "виновниците" за това хората да започнат да гледат насериозно на малкия клас автомобили, защото със своите технологии и модерна концепция той беше сред първите малки модели, предлагащи нещо доста повече от добра пригоденост за градско шофиране.

И ако хечбекът беше супер често срещана гледка по пътищата на практически всички европейски страни в продължение на повече от две десетилетия, неговите версии комби, седан и купе бяха познати повече извън Европа, като конкретно Duna (седан) и Premio (купе) бяха популярни предимно в Латинска Америка.

И двата модела се произвеждат в огромни тиражи както в Бразилия, така и в Аржентина, като популярността им на тези пазари, както и в околните държави от Южна Америка, е огромна. Производството в Бразилия е от 1985 до 1995 година, а в Аржентина - от 1987 до 2000 година. В Аржентина Duna е най-продаваният модел нов автомобил от 1990 до 1995 година. През 1989 Duna 1.5 с 82 конски сили чупи няколко рекорда, изминавайки по магистралата Rafaela 25 000 км за 170 часа и 44 минути със средна скорост 148,4 км/ч.

Тук-там в Европа могат да се срещнат пристигнали на Стария континент по ведоми и неведоми пътища представители на двата модела - най-вече на Duna, каквито сме виждали неколкократно и по нашите родни пътища преди години. На част от снимките можете да видите чудесно съхранен екземпляр от най-ранните серии, преди няколкото фейслифта.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Дори имахме такава дуна дори и синя беше дизел. Много здрава ламарина дебела и обработена много добре против ръжда. Уникална
  • #13
    //// ( преди 1 година )
    Куатропорте е модел на нас 50 години. А на мерцедес платформата я използваха за Крайслер 300.
  • #12
    Италиан стъфф ( преди 1 година )
    Аз също Италия я свързвам повече с други неща, отколкото с автомобили. Пица, спагети, м*нети, паста, чоризо - ей такива работи...
  • #11
    До долния ( преди 1 година )
    А ми Фият купи Крайслер бившето Даймлер Крайслер на кой да са платформите
  • #10
    //// ( преди 1 година )
    Дай линк, къде го казват?
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    А ми самите италианци го казват на тях или на теб да вярвам
  • #8
    //// ( преди 1 година )
    А Мазерати Купе ползва транаксиална скоростна кутия. Мерцедес такава никога не са използвали. Та как ще дойде от Мерцедес платформата?
  • #7
    //// ( преди 1 година )
    Ей кой ви ги набива в главата тези глупости за платформата на Мазерати???М139 е платформата на въпросното Куатропорте и тя си е тяхна собствена разработка!
  • #6
    Пекар ( преди 1 година )
    Кое туй Мацераци с ппатформа на Мерцедес от 2005-та до днес сли
  • #5
    Fury ( преди 1 година )
    До 2 и 3! Да сте чували за Ферари, Ламборгини, Мазерати, Алфа Ромео, Фиат Дино, Ланча Стратос и т.н.?
fallback
Последни