IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

200 - моделът, с който Audi навлезе във висшия клас

На този автомобил е базирана и версията V8 - предшественикът на А8

Според първоначалния замисъл на модела Audi 200 (5000) той е проектиран, за да се превърне в пряк конкурент на тогаващното издание на BMW Серия 5, а в известна степен и на Е-класата на Mercedes.


Audi 200


Audi обаче бързо променя плановете си за своя тогавашен флагман и заедно с фейсилфта на Audi 200 се появява прочутия V8, който вече се превръща в съперник на BMW Серия 7 и де факто е предшественик на А8. Истината обаче е, че въпросният модел с осемцилиндров мотор е базиран на 200. Макар и с увеличен размер и малко по-различен стил отпред, в същността си той си остава 200 с V8 под предния капак.

Всичко това звучи леко объркващо, защото от своя страна самото Audi 200 всъщност е... познахте - по-скъпа версия на Audi 100. Лесно забележимите разлики между двата модела по онова време отново са съсредоточени в оформлението на предната част - точно както се случва при пряко сравнение с 200 и V8.


Audi 200


Примерът, който се вижда на снимките, e едно от най-добре конфигурираните Audi 200, които могат да бъдат намерени на пазара. Екземплярът се задвижва от фамозния 2,2-литров петцилиндров турбомотор от Инголщат, който разполага с внушителните 165 конски сили мощност и 240 нютонметра максимален въртящ момент, които се предават на четирите колела през механична трансмисия.

И като казахме двойно предаване, разбира се, става дума за първото поколение на легендарната система Quattro.


Audi 200

Конкретният автомобил е произведен 1990 година, тоест в предпоследната година от жизнения цикъл модела с вътрешнофирмен индекс Typ 44. Състоянието му изглежда безупречно, а комбинацията от титаново сив металик отвън и сиви текстилни тапицерии с дървени апликации в интериора му придават типичната за марката ненатрапчива елегантност.


Повече снимки на обявения за продан Audi 200 ще откриете в галерията:


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Красива е мамицата му. Ауди 100 го пуснаха за САЩ и стана А6 после. Коли които още важат.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Нищо общо ( преди 11 месеца )
    и да добавя, че не ми стигна мястото :) няколко години по-рано направиха и подобрена версия и на 80 с новото вече Ауди 4000. Купих си и двата модела с един и същи цвят- тъмно бордо. 200 2.2 20v и V8 4.2. Познавах си ги от където и да ги погледна. Отпред по капака. отстрани по задния калник, част от него остава на вратата, отзад по ключалката за багажника. Страхотни автомобили.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Нищо общо ( преди 11 месеца )
    Вярно, но не чак толкова. Говорите за модела със 165 конски сили, но това е далеч от Typ44. След него излезна 182 к.с., но си остана с 10 клапана и дори така, не успя да прескочи в другия клас. Последният вариант (Typ44) е с 20 клапана и мощност 220 к.с. Тук нямаше равна стреч лимозина за онова време. Когато претърпя промяната 1991г. с V8 мотор пак имаше два мотора: 3.6L и 4.2. Тогава вече не беше модел 200 Typ44, a Audi V8. А по отношение на подобрената версия на модел 100, пишат за Ауди 5000
  • #3
    30 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 11 месеца )
    В София или по морето, западни автомобили се виждаха и през соца, но в страната като цяло си бяха изключения. Първите западни коли на нашата улица бяха Мондео и Темпра и да изглеждаха като от друга планета в началото на 90-те.
  • #2
    4 rate up comment 21 rate down comment
    Смех ( преди 11 месеца )
    С тва малък провинциален град хората обръщат се Всеки път да го видят 90-та година искаш да кажеш че БКП е било превърнало БъгЪ в държава от бушмени ли.Имаше един филм бушмена в Ню Йорк тичаше между колите да ги пипне.
  • #1
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Много сериозен автомобил от 80-те.Не съм карал такъв но съм сигурен че кефа е голям. Имахме Ауди 80 от 80-та или 81-ва, 1.6 бензин 90 коня с 3 степенен автомат. Баща ми го купи около 90-та година, хората в малкия провинциален където живеехме се обръщаха всеки път като го видят.