Според първоначалния замисъл на модела Audi 200 (5000) той е проектиран, за да се превърне в пряк конкурент на тогаващното издание на BMW Серия 5, а в известна степен и на Е-класата на Mercedes.
Audi обаче бързо променя плановете си за своя тогавашен флагман и заедно с фейсилфта на Audi 200 се появява прочутия V8, който вече се превръща в съперник на BMW Серия 7 и де факто е предшественик на А8. Истината обаче е, че въпросният модел с осемцилиндров мотор е базиран на 200. Макар и с увеличен размер и малко по-различен стил отпред, в същността си той си остава 200 с V8 под предния капак.
Всичко това звучи леко объркващо, защото от своя страна самото Audi 200 всъщност е... познахте - по-скъпа версия на Audi 100. Лесно забележимите разлики между двата модела по онова време отново са съсредоточени в оформлението на предната част - точно както се случва при пряко сравнение с 200 и V8.
Примерът, който се вижда на снимките, e едно от най-добре конфигурираните Audi 200, които могат да бъдат намерени на пазара. Екземплярът се задвижва от фамозния 2,2-литров петцилиндров турбомотор от Инголщат, който разполага с внушителните 165 конски сили мощност и 240 нютонметра максимален въртящ момент, които се предават на четирите колела през механична трансмисия.
И като казахме двойно предаване, разбира се, става дума за първото поколение на легендарната система Quattro.
Конкретният автомобил е произведен 1990 година, тоест в предпоследната година от жизнения цикъл модела с вътрешнофирмен индекс Typ 44. Състоянието му изглежда безупречно, а комбинацията от титаново сив металик отвън и сиви текстилни тапицерии с дървени апликации в интериора му придават типичната за марката ненатрапчива елегантност.
Повече снимки на обявения за продан Audi 200 ще откриете в галерията: