В последно време в сегмента на електрическите автомобили избухна истинска „ценова война“, като страстите се нажежиха особено в двата най-големи автомобилни пазара - Китай и САЩ. Изпълнителният директор на BMW - Оливър Зипсе, обаче заяви, че концернът няма да намали цените, за да увеличи пазарния дял.
Баварският производител прогнозира силни продажби през четвъртото тримесечие на 2023 г. Търговците са събрали поръчки няколко месеца предварително. Поради това ръководството не вижда необходимост от намаляване на цените. На въпрос дали BMW обмисля дъмпинг, за да увеличи продажбите на електрическите си автомобили, особено в Китай, където тази година се разгоря истинска битка за пазарен дял, изпълнителният директор Оливър Зипсе каза, че подобен подход не е част от плановете на BMW.
„Ние не се интересуваме от понижаване на цените, за да спечелим пазарен дял. Това не е нашата стратегия. И както виждате, успяваме да растем значително дори на много разумни цени“, коментира шефът на BMW, цитиран от Reuters.
Производителят на премиум автомобили прогнозира годишна рентабилност за 2023 г. на 9,0 – 10,5%. По-скъпите и изцяло електрически превозни средства увеличиха тримесечните приходи с повече от прогнозите на външни експерти по-рано - до 38,5 милиарда евро. Продажбите на изцяло електрически превозни средства достигнаха 15,1% от общите продажби през третото тримесечие, надхвърляйки целта на BMW в края на годината от 15%. В основата на растежа са моделите от горния ценови сегмент - BMW 7-Series и X7, както и BMW 5-Series и X5.