fallback

Как шофьори вредят на автоматичната скоростна кутия при проверка на маслото в нея

Правилната преценка на нивото на течността в трансмисията е много важна за дълголетието на агрегата

При хидравличната автоматична скоростна кутия на превозно средство има един малко известен фактор, който значително влияе върху нейната дълготрайност - правилното ниво на трансмисионната течност, известна още като ATF (Automatic transmission fluid). Много собственици на автомобили не са наясно с важността на следенето и поддържането на подходящи нива на ATF, което може да доведе до потенциални проблеми в дългосрочен план.

Недостатъчните нива на ATF могат да имат вредно въздействие върху трансмисията. Без достатъчно количество течност се нарушава терморегулацията в трансмисионната система, което води до прегряване. Това прегряване може драматично да съкрати живота на трансмисията и да направи смяната неизбежна по-рано от очакваното.

От друга страна, излишъкът на ATF е не по-малко вреден. Нивата на течността, които са твърде високи, могат да причинят образуването на пяна и въздушни мехурчета в трансмисията. Това води до промяна във физичните свойства на течността, което я кара да стане лесно компресируема. В резултат на това налягането в системата пада, което води до симптоми като приплъзване на предавките или загуба на производителност на трансмисията. В допълнение, разпенената ATF е по-малко ефективна при смазване на сложни трансмисионни компоненти и разсейване на топлината, което води до ускорено износване.

За да осигурите необходимото ниво на ATF и да избегнете евентуална повреда на трансмисията, е необходимо да я проверявате редовно. За да направите това, използвайте сонда с „горещи“ и „студени“ маркировки. Важно е обаче да се отбележи, че нивото на течността трябва да се проверява само при работещ двигател. Това е така, защото нивата на ATF се повишават, когато трансмисията загрее след шофиране известно време.

Проверката на нивото на течността на студен двигател може да доведе до погрешно тълкуване на действителното ниво и неправилни действия, като например прекомерно източване или добавяне на течност.

fallback
  • #8
    До #7 ( преди 1 година )
    А минавало ли ти е през "акъла" дето го нямаш, че има много шофьори с физиологични проблеми (най-често на краката), които естествено, че ще карат автоматик след като нямат крак за да натискат съединителя? Много мразя скапаняци като теб. Не си само ти на тая земя, има и други хора, *** такъв
  • #7
    Това е ( преди 1 година )
    Само ръчни скорости!Автоматиките са са калпави шофьори.
  • #6
    Кокорчо ( преди 1 година )
    Само автоматични скорости.
  • #5
    Ха ха ( преди 1 година )
    Още един с две леви ръце и два леви крака, който си мисли, че може да управлява, а не да се вози, като куфар в автомобила, се е взел на сериозно!
  • #4
    До 3. ( преди 1 година )
    Ако направиш грешката да покараш малко автоматик, никога повече няма да искаш да си купиш кола с това безумие ръчни скорости. И като те питат за коментара ти по темата ще отричаш като политик че си писал такова нещо. Автоматик- не CVT, и разни други безумици на които викате че са автоматици.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Първата им грешка е, че са си взели кола с автоматични скорости.
  • #2
    Вин ( преди 1 година )
    Някои нямат щека!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази проверка е част от сервизното обслужване във фирмените сервизи.
fallback
Последни