fallback

ЕС готви промени за шофьорите - въвежда категория за управление на SUV

Новият клас „B+“ ще може да бъде получен след навършване на 21 години от водача

Европейската комисия подготвя нова директива за шофьорските книжки в държавите от ЕС, които предстои да бъдат гласувани и приети през 2024 г. Някои от промените са драстични, съобщава германско списание Spiegel, което дори направи проучване сред жителите на страната за това какво мисля те за готвените промени.

Една от тях е начинаещите шофьори с категория „B“ да могат да управляват само автомобили с тегло до 1,8 тона. Това означава, че младите водачи няма да имат право да кара по-големите и по-тежки SUV-модели, като за това ще им бъде нужна нова категория - „B+“, която предстои да бъде въведена. Тя обаче ще може да бъде получена едва след навършване на 21 години.

От участниците в анкетата 48% са съгласни с въвеждането на новата категория, докато 34% са против, а останалите 18% все не са решили. Това няма да бъде единственото ограничение за младите шофьори, което предстои да бъде гласувано и евентуално приети. За тях се подготвя и забрана за шофиране по магистрали с повече от 110 км/ч, като тя вече действа в Италия, например.

Другите промени, засягащи шофьорите в Европа, е въвеждане на редовни тестове за годност за шофиране за хората на 65 години. В случая 39% от анкетираните от Spiegel са съгласни, докато 49% са оценили предложението като „погрешно“.

Тези, както и още някои предложения - като забрана за пушене в автомобили, ако в него се возят непълнолетни лица и бременни жени, са внесени от френския зелен политик и председател на комисията по транспорт на ЕС - Карима Дели. Тя настоява за редовни прегледи на очите и слуха на шофьорите над 70 години, и дори за медицински прегледи - нешо, което беше посрещнато „на нож“ от редица политици.

Сред тях е федералният министър на транспорта на Германия - Фолкер Висинг, който разкритикува предложенията. Той ги определи като „възмутителни“ и „мащабно посегателство върху свободата на гражданите“. Транспортната комисия на Европейския парламент ще обсъжда предложенията през декември 2023 г., а крайното решение се очаква през 2024 г.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    на който не му харесва, да си ходи. На много места по света няма никакви изисквания. Но и ред няма.
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ама какви са тия глупости? Сега пък нова и категория измислиха..... Значи как досега половин век си имаше категория В за автомобили до 3.5 тона и 8+1 места и не беше проблем никъде в 99% от държавите в света в които шофьорските книжки важат. Само някакви ненормални бюрократи в ЕС се чудят каква нова глупост да измислят. В САЩ вземат B категория на 16г. и дори не е нужно да ходят на глоксове с учебни коли. Всеки може да се учи на семейната кола и само се явява на изпит.
  • #5
    Старецът ( преди 6 месеца )
    Пълни глупостите сеят "зелените" във Франция. Толкова са зелени, че не трябва да им се доверяват. Колкото по - напред вървим, толкова по-труден някой правят пътя! Да въведат и ограничена скорост 1,2,3 години за млади шофьори.
  • #4
    24 по-добре ( преди 6 месеца )
    Това ми харесва, тъй като всяко мамин детенце с парички му взимат джипка да се прави на ганктер. Не че на 21 не си същия пикльо-***, но това е друг въпрос.
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И за това им се плаща, да симулират работа, пълен смях :)
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Супер простотия която ще удари по електромобили и зареждаеми хибриди най-вече
  • #1
    Поредната глопуст ( преди 6 месеца )
    Категорията е на бязата на маса а не на клас
fallback
Последни