IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen Golf GTI се готви за финален опит с бензинов мотор

Хот-хечът получава повече мощност, модернизирано шаси и променен интериор

Volkswagen вече обяви, че бъдещето на GTI-моделите е електрическо, като дори представи концепция за хот-хеч на ток, наречена ID.GTI. В същото време германският производител подготвя и последния вариант на легендарния Golf GTI с бензинов двигател, като той трябва да се превърне в лебедовата песен за модела.


VW Golf GTI


Хот-хечът ще бъде представен в началото на следващата година като част от фейслифта на стандартния Golf, съобщава Autocar. Обновеният модел ще получи „чист“ двигател с вътрешно горене, въпреки че Volkswagen ще предложи различни хибридни задвижвания за обновения модел.

В момента 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра EA888 на Golf GTI развива 245 к.с., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди и развиване на максимална скорост от 250 км/ч. Този двигател обаче ще бъде актуализиран, като се очаква при обновения хот-хеч мощността му да бъде увеличена поне с 20 к.с.


VW Golf GTI


Във Volkswagen са на мнение, че това е напълно достатъчно, тъй като добавянето на повече мощност ще противопостави Golf GTI на версиите Clubsport с 300 к.с. и R, която развива 333 к.к. В същото време вече е известно, че новите Tiguan и Passat ще се предлагат със същия мотор в модификации с 265 к.с.

Като се има предвид, че Golf използва същата MQB Evo архитектура като тези по-големи братя и сестри, възможността този по-мощен мотор да бъде използван в GTI е очевидна. Увеличената мощност ще позволи на новата GTI-версия да ускорява до 100 км/ч от място за по-малко от 6 секунди и така хот-хечът ще се доближи още по-близо до един от конкурентите си Honda Civic Тype R.


VW Golf GTI


Увеличаването на мощността ще дойде успоредно с ревизии на шасито на GTI в преследване на по-силна динамика и подобрено поведение. Най-новата итерация на платформата MQB, използвана от Tiguan и Passat, има по-твърд носач на задния мост, за който се твърди, че подобрява прецизното плъзгане и представянето в завои, както и по-усъвършенствана версия на DCC адаптивната система за окачване, която направи своя дебют на настоящия GTI.

Наречена DCC Pro, тази система позволява много по-прецизен контрол на компресията и отскока на двуклапанните амортисьори, което подобрява представянето върху по-грапави повърхности, като същевременно позволява по-добро усвояване на неравностите на пътната настилка, дори при завиване.

0 от 500