За да управлявате кола с нулеви емисии от ауспуха, единствената възможност е да си купите електрическа или водородна кола, която просто отделя малко водни пари в атмосферата. Всички други автомобили - хибридни или по друг начин оборудвани с поне един двигател с вътрешно горене, отделят различни замърсители от отработените газове, включително CO2, който е считан за един от основните виновници за глобалното затопляне.
В много европейски страни колите с нулев CO2 имат големи данъчни предимства и стимули както за покупка, така и за годишни данъци, но какво се случва с всички останали? На повечето пазари нивото на емисиите на CO2 е стойността, на която се основават всички „данъци“ върху автомобила. Това означава, че колкото по-малко CO2 отделя вашият нов автомобил, толкова по-малко данък ще трябва да платите.
По тази причина изданието Motor1 състави Топ 10 на автомобилите, предлагани в Европа, които отделят най-малко CO2, т.е. тези, които плащат по-малко данъци. В списъка не са включени електрически модели и такива с водородни клетки и от това „печелят" plug-in хибридните автомобили. Те имат явно предимство от хомологационния цикъл WLTP по отношение на количеството емитиран CO2, тъй като тестовете се правят, като се започне със заредена батерия, което означава, че през по-голяма част от време ДВГ е изключен.
Топ 10 на автомобилите в Европа с най-малко CO2 (ГАЛЕРИЯ):
Mercedes-Bemz GLC е „кралят“ в тази специална класация на автомобили, продавани в Европа, които отделят най-малко CO2, с рекорд от само 10 г/км. Той е поставен от версията Mercedes GLC 300 de 4Matic Plug-in Hybrid, задвижвана от електрифицираният четирицилиндров 2,0-литров турбодизел с 333 к.с. (197+136 к.с.).
Нивата на CO2 остават същите дори при избора на версията Coupé на германккия SUV, докато се покачват леко при версиите GLC 300 и 4Matic бензинови plug-in хибриди (340 к.с.) и GLC 400 и 4Matic (388 к.с.), които достигат 12 г/км. Всички тези GLC имат батерия с капацитет 31,2 кВт/ч, която позволява електрически пробег до 130 км WLTP.