fallback

Как да разберете колко време ще издържи акумулаторът на колата ви

Елементарен трик, без нужда от каквито и да било инструменти

Стартерната батерия в кола може да се справя с ежедневните си задължения дълго време и след това някак внезапно (от гледна точка на собственика на колата) да „умре“. За да избегнете подобни изненади, трябва периодично да наблюдавате нейното състояние.

Интернет съдържа много инструкции и видеоклипове с различна степен на техническа сложност, които разказват подробно какви параметри и как точно да проверите акумулатора на автомобила, за да получите обективна представа за текущото му състояние и приблизителния период за по-нататъшен безпроблемен (за шофьора) живот.

Но уловката е, че по-голямата част от подобни трикове започват с фраза като „вземете уред за диагностика на автомобила“ или „да използваме мултицет“, или всевъзможна друга техника, която не присъства в арсенала от инструменти на средностатистическия шофьор.

Има обаче един прост тест, за който не са нужни инструменти и за който ви разказваме сега. Но за да бъде наистина обективен, трябва да се направят лесни предварителни подготовки с батерията, за да се елиминират „страничните фактори“, които могат да изкривят обективната картина.

Първо проверяваме визуално батерията, за да се уверим, че всичко е наред с кутията. След това обърнете внимание на клемите. Ако са покрити с мръсотия, премахваме всички тези „отлагания“ със сух парцал. В същото време избърсваме повърхността на акумулатора за да елиминираме загубата на енергия от потока на блуждаещи токове през мръсотията.

След това се уверяваме, че клемите не са покрити с оксиди. Отстраняваме ги и почистваме контактните точки с фина шкурка. Когато завършим тези процедури, свързваме отново акумулатора към електрическата мрежа на автомобила и затягаме здраво фиксиращите скоби. Това е необходимо, за да се подобрят условията за предаване на електричество от батерията към бордовата мрежа на автомобила. Имайте предвид, че по принцип е полезно да се извършва такъв комплекс от операции поне веднъж годишно.

Но сега не става въпрос за това, а за проверка на батерията. По-добре е да се извърши на тъмно. За да направим това, без да стартираме двигателя (!), включваме „на макс“ всички възможни потребители на електроенергия в колата: фарове, „музика“ и т.н. И оставете всичко да работи пет минути.

Препоръчително е да запишете яркостта на фаровете в паметта си и да прекарате тези пет минути, без изобщо да гледате колата. И след почивката ги погледнете отново и преценете дали светлината им е станала по-слаба. Ако отговорът е да, то това означава предстояща смърт на батерията . В случай, че спад в яркостта не се засича на око, можете да се отпуснете - акумулаторът на вашия автомобил е в добро работно състояние.

fallback
  • #13
    Романов ( преди 11 месеца )
    Само да попитам Мега специалистите:Как се записва светлината на фаровете?!
  • #12
    ДедоЧочко ( преди 1 година )
    Спирам да чета Автомедия.То това е пълна пародия също като парламента и дупедатите
  • #11
    Ники ( преди 1 година )
    Бати и тъпотията
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Сериозно ли сте написали/преписали такава статията!?
  • #9
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Акумулаторът, за разлика от други елементи, почти никога не умира от раз. Почти винаги има предварителни индикации. Иначе, ако решите да го проверявате, направете го с товарна вилка. Относно съветите в статията....Безмълвен съм!
  • #8
    иван ( преди 1 година )
    Руменчо, ти да не захлебваш в някой автосервиз с тия съвети или си ***?
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    След тази "проверка" едно е сигурно - по-малко ще издържи.
  • #6
    ни ( преди 1 година )
    Тази статия е писана преди 30 години.Чак сега ли сколасахте да я пуснете на автоматичен превод?
  • #5
    Дедо ( преди 1 година )
    Велики сте! :D :D :D
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Руменчо, знаеш ли колко са 5 минути пълно натоварване на акумулатора? Знаеш ли също в какви проблеми ще се вкараш, ако разкачиш акумулатор на съвременна кола? Не случайно като се сменя акумулатор колата не се оставя без ток.
fallback
Последни