IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да съживите изтощен акумулатор със сода за хляб

Този метод важи само за т.нар. „обслужваеми батерии“

Когато акумулаторната батерия на колата се разреди, много от шофьорите се стресират и не знаят какво да правят. В крайна сметка това обещава не само трудности при стартирането на двигателя, но и означава непредвидено закупуване на нов акумулатор. Има обаче един начин да удължите ресурса с помощта на импровизирани средства. С какви, ви разсазваме сега.


акумулатор


Да започнем с една важна подробност. Акумулаторът, с който започваме работа, трябва да бъде от типа "обслужваем". При такива акумулатори в горната част се виждат капачки, които могат и да са покрити с общ пластмасов панел. Ако обаче батерията е от така наречените "необслужваеми", тогава е по-лесно да я бракувате, отколкото да се опитвате да я  "съживите". 

За да възстановите акумулатора, трябва да изплакнете „вътрешностите“ му със сода за хляб. Но просто поставянето на содата в батерията няма да проработи, че и по-лошо - устройството просто ще "умре".

Ето защо, първо, развиваме вече споменатите капачки и напълно източваме стария електролит през тях. След това наливаме топла дестилирана вода в чиста бутилка и изсипваме в нея сода бикарбонат. Добавете толкова, колкото може да се разтвори. Важно е да не остава утайка. След това напълваме батерията с получения състав и я оставяме за десет минути, за да започне реакцията.

След това трябва да преминете към следните стъпки: отстранете "течността", изплакнете "вътрешностите" на акумулатора с чиста дестилирана вода и това е всичко. Процесът е завършен. Остава отново да напълните нов електролит с плътност 1.28 и след това да заредите батерията. Акумулаторът трябва да е напълно функционален след около 12 часа.

Как действа методът? Факт е, че чрез измиване на плочите вътре в батерията с разтвор на сода, получаваме реакцията на тази същата сода и киселина. Така се отмиват солите, които се утаяват с времето върху плочите. Тоест протича процесът на десулфуризация.

Но има и минус. С тази процедура самият състав на плочите е частично ексфолиран, но неравномерно. Тоест, ако го почиствате често с този метод, това значително ще намали ресурса на устройството. Има и акумулатори, които не могат да се повлияят от този трик. Дефектът се вижда лесно, като осветите клитките през отворите с фенерче. Ако има откъсната клетка или се вижда ръжда, то тогава батерията е за изхвърляне: не може да се ремонтира.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    12 години изкара моят
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Sm ( преди 1 година )
    И аз съм го правил преди 29 год. След промивката се плакне няколко пъти с вода за да се изхвърлят утайките. С тази процедура изкара зимата и лятото- почти година. Следващата зима не разбрах кой кого измъчи - аз него или той мене понеже всяка вечер го смъквах и зареждах. Смъквах го защото ги крадяха. Може да беше по-добре да го открадне някой, че да ме оттърве. И така до лятото когато направих повторна промивка и го оставих със содата като електролит. Карах така близо месец кохато съвсем издъхна.
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Хаха ( преди 1 година )
    1 литър чорба от кисело зеле
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    11 години ( преди 1 година )
    Върнах моя стария действащ акумулатор и взех нов с отстъпка . При връщането магазинера провери лепенката с гаранция в долната част. Оказа се че съм ползвал този негов акумулатор 11 години преди да почне да ми създава проблеми/изтощава се бързо. Български черен, мисля лиценз на Варта но български 100%.
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Акумолаторчик,бивш ( преди 1 година )
    Не го правете киселина и сода най много да се изгорите и Оскарите или очите пазете ги това е опасна глупост и който я побликува трябва да се потърси от органите
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    ameg ( преди 1 година )
    Абе къде ги има тези обслужвани акумулатори. Те не се произвеждат отдавна. Содата неутрализира киселината. Ако акумулатора е умрял нищо не може да го съживи. С времето протичат химични процеси при които нанесения по плочите в акумулатора материал пада натрупва се на дъното на кутията на акумулатора и дава накъсо така акумулатора е безвъзвратно умрял и нищо не може да го съживи. На времето акумулаторите се рециклираха от кадърни майстори но това беше преди много години. Сега всичко е еднодневка
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    От съседното село ( преди 1 година )
    Преди години носех акумолатора с две ръце, а сега нося два с една :)
  • #7
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Варта ( преди 1 година )
    От 5 години съм със скъп акумулатор на Варта и няма ядове до ден днешен.
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ми моя е евтин Гигават 45 квч и е на 5.5 години. Е зимата от 2-рата година не държи заряд и си иска зареждане по 2-3 пъти, щото колата не се кара много ама ей го на, на майтап ще изкара 6 години. Преди това имах Банер който изкара почти 5 г без зареждане и умря от веднъж.
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не става.