IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да съживите изтощен акумулатор със сода за хляб

Този метод важи само за т.нар. „обслужваеми батерии“

Когато акумулаторната батерия на колата се разреди, много от шофьорите се стресират и не знаят какво да правят. В крайна сметка това обещава не само трудности при стартирането на двигателя, но и означава непредвидено закупуване на нов акумулатор. Има обаче един начин да удължите ресурса с помощта на импровизирани средства. С какви, ви разсазваме сега.


акумулатор


Да започнем с една важна подробност. Акумулаторът, с който започваме работа, трябва да бъде от типа "обслужваем". При такива акумулатори в горната част се виждат капачки, които могат и да са покрити с общ пластмасов панел. Ако обаче батерията е от така наречените "необслужваеми", тогава е по-лесно да я бракувате, отколкото да се опитвате да я  "съживите". 

За да възстановите акумулатора, трябва да изплакнете „вътрешностите“ му със сода за хляб. Но просто поставянето на содата в батерията няма да проработи, че и по-лошо - устройството просто ще "умре".

Ето защо, първо, развиваме вече споменатите капачки и напълно източваме стария електролит през тях. След това наливаме топла дестилирана вода в чиста бутилка и изсипваме в нея сода бикарбонат. Добавете толкова, колкото може да се разтвори. Важно е да не остава утайка. След това напълваме батерията с получения състав и я оставяме за десет минути, за да започне реакцията.

След това трябва да преминете към следните стъпки: отстранете "течността", изплакнете "вътрешностите" на акумулатора с чиста дестилирана вода и това е всичко. Процесът е завършен. Остава отново да напълните нов електролит с плътност 1.28 и след това да заредите батерията. Акумулаторът трябва да е напълно функционален след около 12 часа.

Как действа методът? Факт е, че чрез измиване на плочите вътре в батерията с разтвор на сода, получаваме реакцията на тази същата сода и киселина. Така се отмиват солите, които се утаяват с времето върху плочите. Тоест протича процесът на десулфуризация.

Но има и минус. С тази процедура самият състав на плочите е частично ексфолиран, но неравномерно. Тоест, ако го почиствате често с този метод, това значително ще намали ресурса на устройството. Има и акумулатори, които не могат да се повлияят от този трик. Дефектът се вижда лесно, като осветите клитките през отворите с фенерче. Ако има откъсната клетка или се вижда ръжда, то тогава батерията е за изхвърляне: не може да се ремонтира.


0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    йуйу ( преди 9 месеца )
    За последните години съм си купил два нови акумулатора - Банер и Фаам и двата са на 5 и 4 години съответно и не съм имал никакви драми и не съм ги пипал, зимата се карат по-рядко колите и палят от раз.. не знма какви скапани акумулатори купувате.
  • #3
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    На Румен преведените глупости от рашистки сайтове !
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Якишен Моторишен ( преди 9 месеца )
    A най-добре не рискувайте да си развалите дрехите, или да се изгорите по ръцете или още по-лошо очите и просто си купете нов акумулатор.
  • #1
    12 rate up comment 3 rate down comment
    От село ( преди 9 месеца )
    Сега всичко е изчислено да издържи 2 години (колкото е гаранцията)и след това да се скапе! Няма ги онези акумулатори от едно време с дебелите решетки, сега всичко е толкова финно вътре че се чупи от стоене само.