IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как защитният капак „убива“ акумулатора през зимата

Термозащитната „джаджа“ под формата на кутия се монтира фабрично в много автомобили

Много шофьори, за да „изолират“ батерията в студеното време, купуват специално термично защитно покритие. Да, и някои производители на автомобили го включват в набора от "топли опции". Смята се, че такова решение е много ефективно в студа, но всъщност може и да навреди. За това как точно, ви разказваме сега.


акумулатор


Термозащитна „джаджа“ под формата на кутия има фабрично в много автомобили като например VW Golf 6 или Opel Astra G, както и в немалко корейски автомобили с емблемите Kia и Hyundai. Аксесоарът е наистина полезен. През лятото предпазва батерията от прегряване в горещините, а през зимата работи като термос, запазвайки топлината. Не забравяйте обаче, че всеки термос може да поддържа и „студен режим“ също толкова дълго. И в това се крие опасността.

Ако колата е стояла на студено дълго време - например няколко дни - по-добре е да премахнете капака. Така след стартиране на двигателя батерията се загрява по-бързо от топлината на двигателя. В противен случай този процес ще бъде доста по-бавен, което ще провокира спад на напрежението в акумулатора.

Добавете към това и кратко време за пътуване с чести стартирания и ще получите неприятен резултат: дори нова батерия ще „умре“ само за 2-3 месеца. А за вредата от студения старт за двигателя вече сме писали повече от веднъж, така че няма да се повтаряме.


акумулатор


Има обаче още един неприятен момент, свързан с използването на защитно покритие за акумулатора. През зимата времето е променливо и студа често се саменя с по-топло време, водещо до размразяване. Така може да се стигне до образуване на конденз от вътрешната страна на термичния корпус. Влагата с течение на времето пък може да доведе до повреда на батерията.

Да не забравяме и мръсотията под капака. Хвърчи отвсякъде и се натрупва, включително и под прикритието ни. Примесите се утаяват върху клемите, провокирайки началото на окислителни процеси. А оксидите пряко засягат проблемите при стартиране на двигателя.

Така че периодично „одеялото“ от батерията трябва да се отстранява и старателно да се почиства всичко там. Между другото, има мнение, че ако купите по-голяма батерия и по-дебел капак, тогава зимните проблеми могат да бъдат избегнати. Но не, това само ще удължи агонията. От температурни колебания, влага и редовно недозареждане, дори най-висококачествената и най- скъпа батерия рано или късно ще отиде до нула.


0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тъпчо ( преди 1 година )
    И КАК ТОЧНО ,, ЩЕ ПРОВОКИРА СПАД НА НАПРЕЖЕНИЕТО В АКУМУЛАТОРА,, СЛЕД САТО ВЕЧЕ ДВИГАТЕЛЯ РАБОТИ И АЛТЕРНАТОРА ЗАРЕЖДА. РОРЕДНАТА ВАЛОУМНА ДТАТИЯ.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Боян ( преди 1 година )
    Аз всяка зима слагам стъклена вата (продава се на руло)Слагам я около батерията и отгоре.Преди 3 години едвам запали колата и бях решил да купувам нова батерия,че започнах да търся в нета.От тогава като сложих ватата,проблеми съм нямал за страртов-ток.Колата ми е на 10 години и предполагам,че акумулатора е оригинален.На него пише Varta Mercedes.