IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Старомоден, но надежден начин да проверите акумулатора преди зимата

Така лесно ще се уверите, че устройството ще изкара студените месеци

Какво може да е по-лошо от изтощен акумулатор на кола в ранна зимна сутрин? Всъщност много неща ... Но това ни най-малко не намалява раздразнението от факта, че батерията на любимата ви кола е разредена в най-неподходящия момент. Можете да се предпазите от това с един старомоден метод, с който да проверите акумулатора.


проверка на акумулатора


Качествената батерия може лесно да издържи 5 години. Някои шофьори се хвалят, че в техните акумулатори издържат 7, та дори и 9 години. Въпреки това, за да може батерията да служи поне на заветната петица, генераторът трябва постоянно да произвежда желаното напрежение и не трябва да има сериозни проблеми с електрическото оборудване в колата.

Всяка нова година работа на акумулатора обаче увеличава риска една неприятна сутрин стартерът на автомобила да започне да „дъвче“. Зимата е особено проблемна за всяка батерия. Много шофьори вярват, че ако стартерът върти добре и на клемите излиза 12.5 волта или повече, тогава всичко определено е наред.

Всъщност всичко не е толкова просто. С настъпването на първото студено време ситуацията бързо се променя. За да разберете истинското състояние на батерията, първо трябва да вземете поне най-обикновен мултицет. Когато устройството е в ръката ви, трябва да вземете показания. Първо измервате напрежението в батерията без натоварване, а след това същото се прави при въртене на стартера. След това сравнявате резултатите.

Напълно заредена батерия без натоварване трябва да показва 12.7 волта или повече. С увеличаване на натоварването на акумулатора напрежението първо ще падне под 10 волта и след това ще се върне до стойност от най-малко 10.2 волта. Въпросът е, че при пълен 100% заряд напрежението на батерията не трябва да пада под 10 волта за по-значителен период от време.

Акумулаторът трябва да се проверява след най-малко 24 часа бездействие на автомобила. Ако оборудването показва 12.5 V без натоварване и 9.6 V под товар, това означава, че зарядът е спаднал до поне 75%. Ако показанието на волтметъра при натоварване падне до 8.4 V и остане там, тогава батерията държи само 25% от мощността си. Ако батерията след ден на бездействие и без натоварване покаже под 11 V, то в нея има много по-малко заряд,


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    slaviboi ( преди 2 дни )
    Забравих да уточня, че акумулатора е AGM технология.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    slaviboi ( преди 2 дни )
    Хм, взех да се замислям дали да не сменя и моя акумулатор. Преди 7.5г. купих колата(сега е на 15г), ауди дизел. Не знам преди това кога е сменян акумулатора, и дали изобщо е сменян, според мен е още оригиналния, пише Ауди на него. Колата е на 250 000км. Чак преди седмица в студеното взе да изписва че батерията е слаба, но още пали без проблем. Никога не съм го дозареждал.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Румбурак ( преди 2 години )
    Дефекта на акумулатора се получава през лятото - ефекта се вижда през зимата.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Атанас Тодорчев ( преди 2 години )
    Много добре.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Устат Блендер ( преди 2 години )
    Най-добре си носете помощни кабели,вземете ток от някой колега и директно към магазина или автосервиза.Следват 5до 7 години без грижи по тази линия.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    нАКа-47 ( преди 2 години )
    Уточнения към предишният ми коментар:Антимонът не е случайно в оловото. Добавя се, за да се втвърди оловото. Липсваше евтина технология, която да втвърди оловото без добавяне на антимон. Основната причина за прекъсване на връзките между клетките е антимона, тъй като при ниски температури се разширява значително.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    нАКа-47 ( преди 2 години )
    До анонимен ( преди 1 ден )Навремето киселинните акумулатори нормално си издържаха по 10-12 години. Но тогава...Големи глупости си написал. Изкарвали 10 години, да бе!Акумулаторите бяха с пробки, само защото нямаше добра и евтина технология, която да премахне антимоновите примеси от оловото. Антимонът е главният виновник за кипенето при зареждане, което пък води до натрупване на газ, който трябва да бъде отстранен, за да не се взриви акумулаторът някой ден.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Фантом ( преди 2 години )
    Кви шантави глупости мн ясно че като стане хладно и студено ще се разбере колко е добре батерията и така или иначе както и да мериш ако не върти пак трябва нов
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Бай ламби ( преди 2 години )
    Газко, ако мислиш че Руменчо Славов знае що е то туй нящо Товарна вилка, мноо си се объркал мен!
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Cobra ( преди 2 години )
    Акумулатор не се "замерва".Може да се измери напрежение при товар, може и без товар. Друг е въпроса колко полезна е информацията от измерването без товар.Товарната вилка точно позволява - да се измери напрежението при определено натоварване, което дава полезна информация за състоението на акумулатора.