Всяка класация на най-красивите коли ще бъде субективна. Но винаги можете да се обърнете към авторитетни експертни мнения и с тяхна помощ изданието Autonews състави своя топ 7 на най-красивите коли на планетата. Техният избор е направен, като се спазват няколко правила, а също така се вземат предвид и резултати от участието на тези автомобили в различни конкурси и изложения.
Самите параметри за автомобилната красота не са записани в официални документи, но списъкът им, според колегите ни от Аutonews, би трябвало да изглежда така:
- пропорционалност, която до голяма степен се определя от съотношението на размера на колелото и размерите на тялото.
- съответствие на формата с предназначението на автомобила
- наличие на оригинални, запомнящи се характеристики
- правилен избор на цветове. Великият дизайнер Джорджето Джуджаро вярва, че сребристо-сивият цвят „демонстрира формата на колата по-добре от другите“.
- нещо добре усетено, но трудно за дефиниране, което обикновено се нарича гениалност.
Тази селекция от най-красивите автомобили е съставена въз основа на резултатите от участие в някои от най-реномираните конкурси в света. Сред тях е изложението Villa d'Este (Вила д'Есте), което се провежда едноименния луксозен хотел на брега на езерото Комо в Северна Италия и ежегодно се избира победител, който печели купата Coppa d’Oro (Златната купа) за най-красив автомобил. От 2002 г. насам се връчва и още една награда - за най-красива концепция или прототип, като решението се взема въз основа на гласуване на посетителите на състезанието.
Друг конкурс, чиито резултати също се вземат предвид, е „Световна кола на годината“. Той се провежда от 2004 г., като от второто му издание се връчва и награда „най-добър дизайн“. Тя се присъжда от специално жури от известни професионални дизайнери.
Най-красивите автомобили на света (ГАЛЕРИЯ):
Това е последният носител на трофея във Villa d’Este’2023 в категорията „Концепция и прототип". Финалната версия на хиперколата на Huayra е разработена по поръчка на VIP клиенти на италианската марка в стила на състезателни коли от 60-те години на миналия век, които имат удължена задна част. Оттук и префиксът Codalunga (Дълга опашка - италиански) към името на модела.
Резултатът от две години работа е напълно оригинална каросерия с удължен с 360 мм заден надвес. Петте планирани за пускане Pagani Huayra Codalunga са разпродадени още преди официалното представяне на хиперколата.