fallback

Европа, САЩ и Япония подготвят алианс за електрически автомобили

Властите в Токио ще инвестират над 125 млрд евро в проекта за следващите 10 години

Електрическата кола като мост между три континента. Това е проектът на Ясутоши Нишимура - министър на индустрията на Япония, който подготвя съюза на страната с ЕС и САЩ, като основна роля в него ще играят електрическите превозни средства, съобщава вестник Nikkei.

Според информацията преговорите могат да започнат още тази година с цел споделяне на стратегия за доставки на суровини, стимули и инвестиции в прехода. Инициаторът на проекта - властите в Токио, са готови да инвестират 125,5 млрд евро за следващите 10 години.

В същото време спорът между Европа и Китай, който избухна след разследването, започнато от Брюксел за субсидиите за индустрията, дадени от Пекин за стимулиране на местното производство на електрически автомобили, става още по-ожесточен. Един от най-големите китайски производители - Great Wall, категорично застана срещу позиция на ЕС.

„Искаме да работим в справедлива бизнес-среда, която е отворена за всички. Имаме увереността, че можем да спечелим срещу конкуренцията в световен мащаб“, коментира президентът на Great Wall - Му Фен, в социалната мрежа Welbo.

Изявлението му идва в момент, в който Great Wall подготвя планове за отваряне на завод на Стария континент, като основният кандидат към момента е Германия. Засега обаче китайският концерн няма никакво намерение да се откаже от проекта, който ще му помогне в опитите да се наложи в Европа.

В същото време и в Европа се чуват все повече гласове срещу готвените мита за китайските автомобили, продавани на континента. Според Асоциацията на доставчиците в автомобилната индустрия, това може да се каже бумеранг. На това мнение са както изпълнителният директор Бенджамин Кригер, така и напускащият президент Торстен Мушал, които се съмняват, че митата ще помогнат на Европа да произвежда евтини електромобили на цена под 25 000 евро.

„Ако сте малък, семеен бизнес и доставяте само до европейски домове, позицията ви е ясно в полза на митата. Ако обаче сте мултинационална компания с 20-30% от продажбите в Китай и някой въведе тарифи, едва ли ще бъдете доволни", коментира Мушал.

В Асоциацията смятат, че вместо върху мита ЕС трябва да се съсредоточи върху суровините, евтината устойчива енергия и инсталирането на станции за зареждане, което би представлявало истинската повратна точка за устойчива мобилност. Това ще помогне на производителите в ЕС да произвеждат наистина достъпни превозни средства.

Не всички топ-мениджъри в европейската автомобилна индустрия са притеснени от навлизането на китайски производители. Според Михаел Мауер, ръководител на дизайна на Porsche и Volkswagen Group, конкуренцията с китайските марки ще отвори европейските марки за нови идеи.

„Това се отнася не само за конвенционалните автомобили, но и за електрическите, които изискват нови иде за външен вид и функционалност. Да имаш повече състезатели е хубаво нещо“, категоричен е германецът.

fallback
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    И защо им е да се включват, ако в прав текст им се заявява че на японските производители ще им подарят 125 милиарда субсидии, които ще дадат конкypентно предимство пред европейските? Нали точно заради такова субсидиране на автомобилните производители в Китай, Европа иска да им налага санкции и мита?
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    До онуфри. А дали от САЩ искат да участват? Това че Япония ще се опита да направи алианс не значи, че останалите искат да участват в проекта "Това е ПРОЕКТЪТ на Ясутоши Нишимура - министър на индустрията на Япония, който подготвя съюза на страната с ЕС и САЩ, като основна роля в него ще играят електрическите превозни средства, съобщава вестник Nikkei."
  • #6
    Онуфри ( преди 1 година )
    щом сащ участва това няма да е никакъв алианс , ще се правят на шефове, ще определят условията , а реално те тровят със скапаните си камиони целия свят. така че да им пикам на алианса и по устите
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    Един от тях е електромобилите - през 2020 година един от всеки 25 продадени нови автомобили е с електрически двигател, а през 2023 година се очаква всеки пети продаден автомобил да е електрически. ...Очакванията са и за добавяне на рекордно количество зелен капацитет през тази година - повече от 500 гигавата в световен мащаб.
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    "властите в Токио, са готови да инвестират 125,5 млрд евро за следващите 10 години." Пари за семки. Току-що четох друга новина "Повече от 1 млрд. долара на ден се харчат за разгръщане на капацитета и развитието на соларната индустрия по света, пише в своя годишен анализ за развитието на енергийната система Международната агенция по енергетика (МАЕ)....Един от тях е електромобилите - през 2020 един от всеки 25 продадени нови автомобили е с електрически двигател, а през 2023 година се очаква
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    Също така не разбирам защо се радваш, когато японците инвестират в електромобили? Това не беше ли най-скапаната и умряла технология на света която няма бъдеще? Защо не инвестират тези милиарди в синтетични горива и да запазят ДВГ, за да може въглеродният диоксид да се задържи на същите нива като го рециклират отново и отново?
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    А ти осъзнаваш ли че митата са за нелоялна конкypенция заради скрити субсидии, а японците напълно открито заявяват че ще инвестират 125 милиарда субсидии и японските автомобили също ще бъдат обложени със същите места като китайците. Дали обаче японците ще могат да предложат китайските цени?
  • #1
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Европейците и американците са решили да заменят Китай с Япония като източник на технологии и материали за батерии. Собствените разработки са непосилна задача за тях. Ако ЕС вдигне митата на вноса от Китай, най-потърпевша ще е Тесла, като най-голям вносител на Китайски автомобили.
fallback
Последни