Германският производител Porsche ще отлоги дебюта на първите си електрически спортни автомобили - 718 Cayman и Boxster, за 2027, което е две години по-късно от първоначално планираното. Основната причина е фалитът на шведския производител на батерии Northvolt, който трябваше да доставя батерии за тези модели.
Сега Porsche залага на електрическия Cayenne, който трябва да дебютира през 2025. Той ще бъде изграден върху платформата PPE, която вече се използва в новия Macan EV. Основната характеристика на архитектурата е уникалното разположение на батерията. За разлика от повечето електрически автомобили, батерията ще бъде разположена не под пода, а отзад, което ще позволи ниската позиция на седене и спортния баланс на теглото, характерен за класическите модели на Porsche със средно разположен двигател.
В същото време германската марка обяви планове за разработване на нов бензинов SUV, който да замени Macan, като едновременно с това изрази и дългосрочния си ангажимент към двигателите с вътрешно горене. Главният изпълнителен директор Оливър Блум е категоричен, че Cayenne и Panamera ще запазят бензиновите си двигатели „поне до 2030“.
И докато Panamera наскоро смени поколенията, Cayenne съществува в сегашната си форма от 2017 насам. Луксозният SUV претърпя пълен фейслифт през 2023. Новата генерация ще запази своя V8 двигател и след 2030. Същото важи и за Panamera, която вероятно ще запази V6 за по-ниските версии. Plug-in хибридите ще бъдат усъвършенствани, за да предлагат по-дълъг електрически пробег.
В компанията са принудени да предприемат тези промени, защото са наясно, че обявените по-рано амбициозни цели за електромобили са непостижими. Шефът на Porsche призна, че целта за 80% годишни продажби на електрически превозни средства до края на десетилетието вече е „нереалистична“. През 2024 само 12,7% от доставените автомобили не са имали двигател с вътрешно горене.