IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Фалит на производител на батерии променя плановете на Porsche

Електрическите 718 Cayman и Boxster се отлагат, бензиновите Panamera и Cayenne остават „още дълго време“

Германският производител Porsche ще отлоги дебюта на първите си електрически спортни автомобили - 718 Cayman и Boxster, за 2027, което е две години по-късно от първоначално планираното. Основната причина е фалитът на шведския производител на батерии Northvolt, който трябваше да доставя батерии за тези модели.


Porsche 718


Сега Porsche залага на електрическия Cayenne, който трябва да дебютира през 2025. Той ще бъде изграден върху платформата PPE, която вече се използва в новия Macan EV. Основната характеристика на архитектурата е уникалното разположение на батерията. За разлика от повечето електрически автомобили, батерията ще бъде разположена не под пода, а отзад, което ще позволи ниската позиция на седене и спортния баланс на теглото, характерен за класическите модели на Porsche със средно разположен двигател.

В същото време германската марка обяви планове за разработване на нов бензинов SUV, който да замени Macan, като едновременно с това изрази и дългосрочния си ангажимент към двигателите с вътрешно горене. Главният изпълнителен директор Оливър Блум е категоричен, че Cayenne и Panamera ще запазят бензиновите си двигатели „поне до 2030“.


Porsche Panamera


И докато Panamera наскоро смени поколенията, Cayenne съществува в сегашната си форма от 2017 насам. Луксозният SUV претърпя пълен фейслифт през 2023. Новата генерация ще запази своя V8 двигател и след 2030. Същото важи и за Panamera, която вероятно ще запази V6 за по-ниските версии. Plug-in хибридите ще бъдат усъвършенствани, за да предлагат по-дълъг електрически пробег.

В компанията са принудени да предприемат тези промени, защото са наясно, че обявените по-рано амбициозни цели за електромобили са непостижими. Шефът на Porsche призна, че целта за 80% годишни продажби на електрически превозни средства до края на десетилетието вече е „нереалистична“. През 2024 само 12,7% от доставените автомобили не са имали двигател с вътрешно горене.

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Ако не искат моделът да стане 2 тона, че и повече, трябва да търсят най-модерните, а не най-евтините батерии.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 3 дни )
    Ми да купуват от доставчика на батирии на електрическия Cayenne.
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 3 дни )
    Е как БМВ веднага усетиха вятъра и се договориха за батерии с китайците, а ФВ не успя, та ще си спира и стратегията даже:)))) Толко ли разчитахте на някой без никакъв опит в тази дейност:)))
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Намериха си оправдание. Хитра стратегия на Порше.
  • #1
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Чудя се дали наистина в Порше раборят толкова слепи мениджъри. Нортволт бяха стартъп. Дори ако изключим факта, че стартъпът може да фалира всеки ден, изборът на Порше пак е повече от странен. Целта на Нортволт беше да лицензират съществуваща технология от нисък клас, за да могат да започнат да произвеждат веднага. Как нисък клас батерии се вързват с луксозна марка? Дирекно обричаха модела на неуспех. Да не говорим, че за годините разработка поръчаните батерии щяха да изостанат още повече.