fallback

Toyota показа бъдещето си

Кросоувърът FT-3e впечатлява не само с дизайн, но и с технологии

След като през последните седмици японският производител Toyota подгряваше публиката със загадъчни изображения на нов модел, неговата премиера най-после е факт. 

Концептуалният Toyota FT-3e беше представен на автомобилното изложение в Токио, като той дава представа за визията на бъдещето според японската компания - както по отношение на дизайна, така и по отношение на технологиите.

Вдъхновен от електрическия bZ4X, прототипът разполага с редица иновативни решения, включително няколко екрана, които ви позволяват да комуникирате с други участници в движението.

Стегнатите и остри линии на дизайна на FT-3e напомнят на кросоувъра bZ4X. По-конкретно, плоската предна част с черно-бели елементи напомня за първия изцяло електрически модел на Toyota, докато предните светлини изглеждат като знак на почит към новия Prius.

На вратите има екрани, които показват нивото на батерията и различна информация за кабината, като температура и качество на въздуха. На B- и C. колоните са поставени сензори за разпознаване на пръстови отпечатъци, а вместо външи огледала има камери. В салона са поставени седем екрана, включително неизбежните за арматурното табло и инфотейнмънта.

Технически информация за FT-3e („FT“ означава „Future Toyota“ - бъдеща Toyota) не се предоставя, като не ясно дали този кросоувър разчита на същото задвижване като bZ4X или е получил нова конфигурация по отношение на батерии и двигатели.

Със сигурност обаче Toyota работи усилено, за да възстанови загубеното през последните години място в електрическия сегмент. Японските инженери разработват следващо поколение батерии, включително твърдотелни, които ще позволят до 1500 км пробег.

Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:

fallback
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    "За Панасоник Тесла не са особен приоритет, очевидно."Е колко да са им приоритет. Все пак panasonic продава само малко повече от 90% от всички произвеждани батерии само на Тесла. Също така е страхотен партньор на toyota и много държи на партньорството си с тази компания, затова не им продаването една батерия за електрическите им модели, а toyota не успя да намери само 10 000 батерии за първата година за производство на електромобили и произведе един и същ модел с батерии от 2 различни доставчика
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    "вече са произведени десетки милиони бройки и с такива батерии вече се движат повече електромобили на Tesla по пътищата отколкото са всички произведени водородни автомобили на toyota за всички времена." Упс, тука пак излъга, типично по тесло фенски!
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 12. За стотен път питам Тесла откъде си купува 4680 батерии, след като panasonic очевидно не ги произвежда? Дай източник на информация за твърденията си, както аз съм дал?
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 10. То и за твърдотелни батерии има патенти от преди 20 години. Доколкото си спомням, toyota още през 2008 година представи не само патент или концепция а работещ прототип на твърдотелна батерия и от 2010 година работят за разработване на технология за масовото и производство. Така че не е важно кой е измислил идеята за част от батерията, а кой е успял да започне да я произвежда рентабилно. От panasonic засега не са успели и отложиха производството, както се вижда от долния цитат.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    За Панасоник Тесла не са особен приоритет, очевидно. Те са достатъчно заети да разработват масовото производство на батерии с твърд електролит с Тойота. За какво им е да инвестират в морално остарели технологии като тези на Тесла?
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Не ти увира кохата глава, бустер4о.Тесла купува готови батерии,не ги произвежда.
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Честно казано, с нетърпение очаквам батериите са с 1500 км пробег и 10 минути зареждане. Даже зареждането не ми е чак толкова важно. Почти съм сигурен че от toyota влага всички сили и средства това да се случи възможно най-бързо. Точно за това ме е яд, че не го направиха още преди десетина години и сега светът щеше да е друг в буквалния смисъл на думата, ако не бяха тръгнали по грешния път на водорода, заради краткосрочни печалби и фанатизма на ръководителя си към ДВГ заради хобито му.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    "4680 нямат нищо общо с Панасоник" Кажи честно, откъде такава информираност? И то при положение че автора на таблес патента на Тьеслъ е Kunio Tsuruta, инженер от Панасоник. Вервайте си, те и талибаните са така.
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е колко да е лесно и колко да е на panasonic тази технология, след като Tesla вече ги произвеждат трета година, а panasonic срещат трудности? Вярно е, че от Тесла имат проблеми с увеличаване на производството, но вече са произведени десетки милиони бройки и с такива батерии вече се движат повече електромобили на Tesla по пътищата отколкото са всички произведени водородни автомобили на toyota за всички времена. Представя ги през 2020 и са по пътищата, а toyota представи твърдотелите през 2010.
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 4. Panasonic, основен доставчик на батерии за Tesla, по-рано планираше да започне масово производство на клетките 4680 между април 2023 г. и март 2024 г.Масовото производство е пренасрочено да започне през първото полугодие на фискалната 2025 г., за да се въведат мерки за подобряване на производителността, които допълнително ще подобрят конглокентоспособността, споделят от Panasonic. Компанията има предвид първата половина на фискалната година, приключваща на 31 март 2025 г.
fallback
Последни