fallback

Как елементарна проверка на нивото на маслото може да убие двигателя

Пренебрегването на наглед прости действия често води до сериозни проблеми

Само неопитни шофьори проверяват нивото на маслото в двигателя чак, когато иконата за маслото светне на таблото. Опитните шофьори редовно следят количеството, за да не се стига до светването на този червен индикатор. Но ако тази, наглед елементарна, процедура се извърши неправилно, последствията може да станат пагубни.

Проверката на маслото е необходима, за да се получи проста информация за количеството и качеството на смазката в двигателя. Лошо е, ако няма достатъчно масло. Но не е добре и то да еповече от необходимото. Оптималното количество се определя от производителя на автомобила. Тази стойност не е постоянна и е в границите на максималните и минималните стойности, показани на пръчката за масло.

Пръчката за измерване на маслото във всеки двигател с вътрешно горене има две маркировки, които ясно съответстват на тези граници. Тоест, докато нивото на маслото в двигателя е между „прорезите“ на пръчката, отбелязани с max и min, няма място за безпокойство. Въпреки че има едно малко, но неприятно „но“.

Когато следим нивото на маслото в двигателя, трябва да сме сигурни, че това, което виждаме на щеката наистина отговаря на действителността. Ето защо е толкова важно да се избягват грешки в измерванията. Широко разпространеното умение за проверка на нивото на маслото в двигателя започна да отмира сред българските шофьори приблизително по същото време, когато старите съветски превозни средства - всички видове Жигули и Москвичи - започнаха да напускат автопарка на страната ни. Тяхната чупливост налагаше всички собственици да могат редовно да проверяват техническото състояние на „старите дами“.

Следователно никой от тях не би направил такава грешка, като например да търси нивото на маслото на пръчката веднага след като загаси колата. За някои тези съвети изглеждат смешни, но е добре да ги припомняме, защото голяма част от новото поколение шофьори не знаят как да направят правилно тази, елементарна наглед, процедура.

Правилната проверка включва първо избърсване на повърхността на измервателната пръчка със суха кърпа. Едва след това трябва да се постави отново в двигателя (до самия край, възможно най-плътно), да се извади и само в този момент да се следи истинското ниво на смазка в двигателя. Би било грешка да проверявате нивото на маслото, докато двигателят работи или веднага след спирането му. В този случай пръчката определено ще покаже много ниско ниво. Просто защото основната част от смазката ще бъде разпределена в целия "двигател", а в масления съд (тук се потапя пръчката) ще присъства в минимални количества.

Ако в такъв момент добавите масло към силовия агрегат до максимум, почти гарантирано ще получите всички удоволствия от преливането, водещи до сериозни ремонти на силовия блок. По принцип, преди да започнете да проверявате нивото на смазката в двигателя, трябва да го оставите да престои поне 20 минути в изключено състояние.

По същия начин не трябва да следите количеството смазка в двигателя, когато колата е паркирана на забележим наклон. В този случай маслото се оттича от едната страна на масления съд. И маркировката за ниво на измервателната пръчка престава да отразява истинската картина. Например, може да бъде надценено, когато има действителен недостиг. Шофьорът ще бъде дезинформиран, няма да вземе подходящи мерки и двигателят ще бъде изложен на риск от сериозен ремонт.

fallback
  • #9
    Пропов ( преди 1 година )
    Парадокса на новите коли е че нямат щека а датчик. И за проверка двигателят трябва да поработи и то поне няколко минути. То ест като разбереш че маслото е твърде малко, може вече да си окотил двигателя. Тъпо!
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4,докато дойде тоз момент бая години ще минат,особено тук където зарядната мрежа е кът в голяма част от територията на страната.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Масло се сменя при загрял двигател. Нивото му се проверява при студен
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4 - Ок ... а сега се разкарай.
  • #5
    Вин ( преди 1 година )
    Статията, би била полезна за съвсем новобранци, но проблема е, че те не четат автосайтове, понеже ако четяха нямаше да са такива:)
  • #4
    до 3 ( преди 1 година )
    Това с датчиците е само преход, колега. Панта Рей - всичко тече, всичко се променя - законът за вечната промяна. Както днес никой не носи пластинки за реглаж на свещи, така утре никой няма да пипа и души двигателно масло, да чака да се стече в картера и да не е спрял под наклон. Просто защото асинхронните двигатели нямат масло.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    На доста от новите коли дори няма пръчка за маслото! Слагат електронни сензори и ти го показва на таблото. И ти трябва да вярваш на сензора че всичко е наред.......Пълна малoумщинa е всичко в днешно време. То проверката на маслото не е само да му измериш нивото. Гледа се и на консистенция и на цвят как е. Като го разтъркаш между пръстите да е хлъзгаво......елементарна работа, но на днешните бройлери и това им е сложно. На тях само дисплеи и картинки им трябват. Да не би случайно да се изцапат.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    При всяко миене на колата се проверява: ниво на масло, спирачна течност, антифриз, течност за чистачки и налягане на гумите. Отнема около 10 мин.
  • #1
    Brum Brum ( преди 1 година )
    Е, сега чак 20 мин. Мен са ме учили да чакам 5 мин, за да се стече маслото в картера.
fallback
Последни