fallback

Как елементарна проверка на нивото на маслото може да убие двигателя

Пренебрегването на наглед прости действия често води до сериозни проблеми

Само неопитни шофьори проверяват нивото на маслото в двигателя чак, когато иконата за маслото светне на таблото. Опитните шофьори редовно следят количеството, за да не се стига до светването на този червен индикатор. Но ако тази, наглед елементарна, процедура се извърши неправилно, последствията може да станат пагубни.

Проверката на маслото е необходима, за да се получи проста информация за количеството и качеството на смазката в двигателя. Лошо е, ако няма достатъчно масло. Но не е добре и то да еповече от необходимото. Оптималното количество се определя от производителя на автомобила. Тази стойност не е постоянна и е в границите на максималните и минималните стойности, показани на пръчката за масло.

Пръчката за измерване на маслото във всеки двигател с вътрешно горене има две маркировки, които ясно съответстват на тези граници. Тоест, докато нивото на маслото в двигателя е между „прорезите“ на пръчката, отбелязани с max и min, няма място за безпокойство. Въпреки че има едно малко, но неприятно „но“.

Когато следим нивото на маслото в двигателя, трябва да сме сигурни, че това, което виждаме на щеката наистина отговаря на действителността. Ето защо е толкова важно да се избягват грешки в измерванията. Широко разпространеното умение за проверка на нивото на маслото в двигателя започна да отмира сред българските шофьори приблизително по същото време, когато старите съветски превозни средства - всички видове Жигули и Москвичи - започнаха да напускат автопарка на страната ни. Тяхната чупливост налагаше всички собственици да могат редовно да проверяват техническото състояние на „старите дами“.

Следователно никой от тях не би направил такава грешка, като например да търси нивото на маслото на пръчката веднага след като загаси колата. За някои тези съвети изглеждат смешни, но е добре да ги припомняме, защото голяма част от новото поколение шофьори не знаят как да направят правилно тази, елементарна наглед, процедура.

Правилната проверка включва първо избърсване на повърхността на измервателната пръчка със суха кърпа. Едва след това трябва да се постави отново в двигателя (до самия край, възможно най-плътно), да се извади и само в този момент да се следи истинското ниво на смазка в двигателя. Би било грешка да проверявате нивото на маслото, докато двигателят работи или веднага след спирането му. В този случай пръчката определено ще покаже много ниско ниво. Просто защото основната част от смазката ще бъде разпределена в целия "двигател", а в масления съд (тук се потапя пръчката) ще присъства в минимални количества.

Ако в такъв момент добавите масло към силовия агрегат до максимум, почти гарантирано ще получите всички удоволствия от преливането, водещи до сериозни ремонти на силовия блок. По принцип, преди да започнете да проверявате нивото на смазката в двигателя, трябва да го оставите да престои поне 20 минути в изключено състояние.

По същия начин не трябва да следите количеството смазка в двигателя, когато колата е паркирана на забележим наклон. В този случай маслото се оттича от едната страна на масления съд. И маркировката за ниво на измервателната пръчка престава да отразява истинската картина. Например, може да бъде надценено, когато има действителен недостиг. Шофьорът ще бъде дезинформиран, няма да вземе подходящи мерки и двигателят ще бъде изложен на риск от сериозен ремонт.

fallback
  • #19
    Мм333 ( преди 1 година )
    Този майстор явно е виждал само Лади.Новите коли щеки за проверка на маслото нямат.
  • #18
    Онзи ( преди 1 година )
    Много тъчо
  • #17
    Как ( преди 1 година )
    Елементарно четене на "статия" може да убие част от мозъчните клетки
  • #16
    До 11 ( преди 1 година )
    Например AUDI A4 B8, модела е до 2015 година. Дизеловия двигател 150 коня е без щека. Има място за нея, но самата щека я няма, ако много държиш да я имаш се купува отделно сервизна такава. Нивото на маслото се мери чрез датчик. Тука някой беше написал, че колата трябва да работи няколко минути, наистина е така. За мен лично беше тотална изненада когато я купих 2014 година
  • #15
    Що ( преди 1 година )
    не напишете статия, например, "Как правилно да затваряме вратата на багажника" ?
  • #14
    До 11 ( преди 1 година )
    Всички нови модели на Мерцедес, БМВ, Ауди, Форд, ,Мазда, Кадилак, Ликълн, Шевролет, Крайслер и др. нямат пръчка за маслото. Освен пръчката вече премахват и пробката на картера за източване. На някой от новите коли няма пробка и маслото се източва само със специална помпа. Нали трябва да са модерни и всичко да струва много пари....
  • #13
    Мемфис ( преди 1 година )
    Дизелите на Мерцедес 2003-2007, 200, 220 и 250D нямаха пръчка, а само електронен датчик!
  • #12
    до #7 ( преди 1 година )
    Напротив, маслото е най-хубаво да се смени на кола стояла една вечер, когато всичкото масло се е стекло в картера, без да се пали, на сутринта. Но колко хора могат да го направят, много малко. В сервиза като идеш никой няма време да чака часове маслото да се изтече напълно в картера. Заради това е прието маслото да се сменя на загрят двигател, ясно е че остава неизтекло масло в картера, но то е много малко и не прави проблем.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    До 9,а бе дай пример за такива нови коли с двг без пръчка за мерене на маслото,че моята е от 2017 и има на близък е 2019 и неговата има,а аз не знам двигател дори и най-съвременен да е без пръчка за мерене на масло. Може и нещо да не знам,не твърдя че всичко знам.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    До 7 да,за да може да се стече цялото без остатък или поне той да е минимален.После след изчакване поне 20-30 минути,се налива новото масло и се следи на щеката на нивомера.
fallback
Последни