Сервизите на JLR са достигнали „точка на пречупване“ поради глобален недостиг на части и фирмата е изчерпала своя парк от заместващи автомобили, според доклад на Car Dealer Magazine. Според търговското издание около 10 000 автомобила на клиенти във Великобритания чакат части, като около 5000 от тях се намират в сервизите на производителя.
Новината дойде от директора за обслужване на клиенти в Обединеното кралство - Андрю Уолискрофт, който говореше пред представителствата в Британския автомобилен музей по време на среща на върха концерна по-рано този месец.
Range Rover Velar е един от засегнатите модели, както и Land Rover Discovery. Проблемите са възникнали в най-новото съоръжение за части на фирмата - Mercia Park. В изявление, изпратено до Autocar, JLR каза: „Докато изпълняваме ангажимента си да станем с нулеви въглеродни емисии в цялата ни верига за доставки, продукти и операции до 2039 г., ние рационализираме дистрибуцията на части от множество места до един глобален супер център.
Този преход за съжаление причини някои временни забавяния на доставката на части до нашите търговци на дребно. Ние работим в тясно сътрудничество с нашия дистрибуторски партньор Unipart, за да разрешим бързо проблема и да гарантираме, че услугата ще се върне към нормалното възможно най-скоро за нашите клиенти.”
Уолискрафт определи ситуацията като "неприемлива" и каза, че тя "почти е спряла сервизите да могат да работят". В JLR очаква, че ще минат още шест седмици, преди проблемите да започнат да намаляват. „Свършиха ни колите, с които да компенсираме клиентите, и нямаме място за паркиране на колите, които чакат за части“, каза Улискрофт.
Дилъри споделят, че проблемите продължават от месеци и че много клиенти са „недоволни“ от ситуацията. На този етап не е ясно дали други международни пазари са засегнати по подобен начин.