fallback

EQS се оказа проблем за дилърите на Mercedes-Benz

За разлика от класическата S-Class, електрическата версия не се приема от клиентите

Гамата електромобили EQ на Mercedes-Benz изглежда отговаря на всички изисквания за луксозно електрическо превозно средство, но продажбите определено не вървят, като това се отнася най-вече за флагманския седан EQS. Според Automotive News на дилърите на марката в САЩ са им нужни средно 82 дни, за да продадат EQ-модел и това се превръща в проблем.

За сравнение електрическите коли на конкурентите BMW и Audi се продават съответно за 38 и 46 дни, а средният показател за луксозния сегмент е 57 дни. Според дилър на германската марка проблемът е, че EQS няма същата привлекателност за клиентите както бензиновата S-Class.

„Нашите коли трябва да са такива, които хората искат да купуват. S-Class се радва на добра лоялност сред клиентите, но EQS определено не е нещо, което повечето хора искат да притежават“, обяснява търговецът.

Проблемът не е само в брандирането. Същият дилър разказва, че електрическите модели продължават да пристигат, независимо дали хората ги искат, но в същото време цените им са твърде високи. Това обаче беше оспорено от шефа на Mercedes за САЩ - Дмитрис Псилакис, който беше категоричен, че Mercedes-Benz е луксозна марка и няма как цените да моделите да се сравнят с тези на други производители.

В случая големият проблем е лизингът, като дилърите настояват Mercedes да намали лихвения си процент за електрическите модели, а не да свали цените им. Точно това прави Tesla със своите електрически превозни средства като Model 3 и Model Y, които се радват на все по-голям интерес от страна на потребителите.

fallback
  • #21
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 18. Гърците са си смахнато племе, не са обект за пример. Модерните бензинови мотори с директно впръскване имат същите "гадни частици" каквито и дизелите, за това имат и изискване за DPF като дизелите. Няма такова нещо като лошо задвижване - има само подходящо задвижване! Ако караш много взимаш дизел. Ако караш малко взимаш бензин. Ако караш градско взимаш ел. Всяко си има предимствата
  • #20
    MythBuster ( преди 1 година )
    Точно както ми омръзна да ви повтарям, че хората най-вече се интересуват да си купят най-доброто за цената която могат да си позволят и за повечето шофьори дори да не си го признавате, за една и съща цена предимствата на електромобилите са повече от недостатъците. Особено предвид времето за изравняване на цените, когато и зарядната инфраструктура ще е напълно развита, въпреки че и към момента в България няма проблеми да тръгнеш накъдето и да е било с празна батерия.
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    "До MythBuster - а така, смяташ че ДВГ трябва да се забранят през 2035 г. пък не искаш дизелите, защото караш такъв." Това е поредният мит в който не знам защо толкова упорито вярвате? Ще цитираш ли поне един единствен път когато съм твърдял такова нещо? Защото аз мога да ти цитирам стотици места на където съм писал че според мен дори след 2050 година в България няма да е забранено да си караме дизелите и не знам защо ревете! Ще се забранени само в дадени райони, а не по принцип.
  • #18
    Лудория ( преди 1 година )
    До MythBuster - а така, смяташ че ДВГ трябва да се забранят през 2035 г. пък не искаш дизелите, защото караш такъв. Никой политик не чете тук, не го мисли. Тук пишем хора със свободно време. :) За информация - в съседна Гърция не можеш да имаш личен дизелов автомобил. Всички обяснявате за сажди и гадните частици, ама те идват от дизела. И единствено дизелите имаха проблеми с покриване на еконорми и съответни фалшификации. Нека има избор, аз съм за това, но при равни условия и без дотации...
  • #17
    Пропов ( преди 1 година )
    Ми то прилича на линейка бе, и то детска играчка на линейка. Ако мога да съм по груб прилича също и *** и то използван. Няма ръбче, няма ъгълче. И с тия таблети вътре?! Хората очакват лукс, не усещане и мирис на тайванска битова електроника. Целия екип за маркетинг и продуктово позициониране да бъде качен в тия коли и на един кораб в океана. От там нататък всички знаем какво става с кораб, пълен с ел. коли. Груб съм, ама ТЕ още по грубо ни мамят с тия ел. коли.
  • #16
    бг смешки ( преди 1 година )
    ясно - разбира се че цената е проблема ! явно е твърде висока ! както винаги става въпрос за пари ...
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Чудесно! Пожелавам им приятен път към Ад-а!
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Да пуснеш Мерцедес без физически, луксозни, приятно щракащи бутони е като да продаваш екранчета, на които има картинка на диамант, вместо диамант. Всъщност, някои вече се пробваха (NFT) и беше пелен провал. Мерцедес вървят по същите стъпки.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички са прави с по нещо. Клиентите на Мерцедес искат всичко да им е топ - и комфорта, и мощността, и безопасността, и интериора, и технологиите, и осанката на автомобила, а в случая - и с пробег и скорост на зареждане. EQS има само комфорт и безопасност. Мощността е далеч назад от Тесла. Лусид води по пробег. Зареждането става, но не е топ. Автономните им технологии са смешка. Интериор без бутони е огромен компромис в луксозния сегмент. Осанка няма.
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    " MythBuster, като си купува дизеловите "печки" (за мен дизела трябва да е ЗАБРАНЕН за личен автомобил по екологични подбуди)"хайде сега да си дойдем на думата кой говори за забрани на дадена технология и кой е по-еколог от Грета Тунберг, Но в същото време мрази "зелените" . Хора спрете да мразите и да се чудите какво да забраняват политиците и да им давате криле. Карайте си кой каквото си харесва и му е изгодно! А електромобилите са по-икономични по-сигурни, а за надеждни е рано да се каже
fallback
Последни