Гамата електромобили EQ на Mercedes-Benz изглежда отговаря на всички изисквания за луксозно електрическо превозно средство, но продажбите определено не вървят, като това се отнася най-вече за флагманския седан EQS. Според Automotive News на дилърите на марката в САЩ са им нужни средно 82 дни, за да продадат EQ-модел и това се превръща в проблем.
За сравнение електрическите коли на конкурентите BMW и Audi се продават съответно за 38 и 46 дни, а средният показател за луксозния сегмент е 57 дни. Според дилър на германската марка проблемът е, че EQS няма същата привлекателност за клиентите както бензиновата S-Class.
„Нашите коли трябва да са такива, които хората искат да купуват. S-Class се радва на добра лоялност сред клиентите, но EQS определено не е нещо, което повечето хора искат да притежават“, обяснява търговецът.
Проблемът не е само в брандирането. Същият дилър разказва, че електрическите модели продължават да пристигат, независимо дали хората ги искат, но в същото време цените им са твърде високи. Това обаче беше оспорено от шефа на Mercedes за САЩ - Дмитрис Псилакис, който беше категоричен, че Mercedes-Benz е луксозна марка и няма как цените да моделите да се сравнят с тези на други производители.
В случая големият проблем е лизингът, като дилърите настояват Mercedes да намали лихвения си процент за електрическите модели, а не да свали цените им. Точно това прави Tesla със своите електрически превозни средства като Model 3 и Model Y, които се радват на все по-голям интерес от страна на потребителите.