fallback

Производството на Tesla Cybertruck се бави заради дизайна на пикапа

Ъгловатият външен вид и корпусът от неръждаема стомана спъват плановете на Мъск

Близо четири години, откакто беше представен за първи път, Tesla Cybertruck най-накрая си осигури дата за начало на доставките в сряда. Според обявения график първите клиенти, поръчали електрическия пикап, ще се сдобият с него на 30 ноември.

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, все пак предупреди по време на представянето на последния тримесечен финансов отчет на компанията, че предстоят „огромни предизвикателства“ пред производството.

Мъск посочи уникалния дизайн на автомобила, който според него е пълен с „много нови технологии“, което прави производството на Cybertruck в големи обеми сериозно предизвикателство.

„Изискват се усилия за проектиране на прототип. Но трудността да се премине от прототип към масово производство е 10 000% по-голяма“, призна милиардерът, добавяйки: „Още по-трудно ще е да се постигне положителен паричен поток“.

И ако за някои фенове на Tesla остава неразбираемо притеснението на Мъск, той добавя: „Искам да кажа, че изкопахме собствения си гроб с Cybertruck“.

Това, което прави пикапа уникален - неговият ъгловат дизайн и корпус от неръждаема стомана - е голяма част от проблема, споделят индустриални експерти.

Във вътрешнофирмен имейл от август, видян от CNBC, Мъск посочва, че дизайнът на електрическия пикап прави „всяка промяна в размерите“ да изглежда като „възпален палец“.

„Всички части за това превозно средство, независимо дали са вътрешни или от доставчици, трябва да бъдат проектирани и произведени с точност под десет микрона“, пише Мъск. „Това означава, че всички размери на частите трябва да са точни до третия знак след десетичната запетая в милиметри, а допустимите отклонения трябва да бъдат посочени в едноцифрени микрони“, добавя предприемачът.

Адриан Кларк, дизайнер на автомобили и автор в The Autopian, споделя, че очакванията на Мъск може да са „неосъществими за производство“, като се има предвид как производителите на автомобили обикновено разполагат с цял милиметър при допускане на разлики в размерите на отделните части от каросерията.

Кларк също така добавя, че Мъск трябва да вземе предвид термичното разширение и свиване на пикапа по време на производствения процес и при последвалата експлоатация на превозното средство.

Каросерията на Cybertruck от неръждаема стомана представлява друго предизвикателство за производството.

Радж Раджкумар, професор по електротехника и компютърно инженерство в университета „Карнеги Мелън“, посочва, че материалът не осигурява толкова голяма гъвкавост, което е жизненоважно за превозните средства по време на инцидент и ще изисква специални техники за заваряване.

fallback
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, я се разбери с другото си и аз? Илон Мъск ли лъже за новите технологии и работата им на голяма печалба от автомобил или шефа на toyota, който обяснява как ще настигнат Тесла технологично, като печалба от продаден автомобил и като ефективност за производство на автомобил. Неща в които toyota до скоро беше всепризнат безапелационен лидер? Предимства които изгуби заради грешната посока, която пое и шефа на toyota си призна и това - поемат посоката на Тесла и оставят на заден план водород
  • #8
    gvaley ( преди 1 година )
    Той и за Модел 3 така говореше. И за батериите 4680 така говореше. Модел 3 в момента е най-евтиния за производство електромобил, с най-високо качество, с най-добри характеристики, с най-висока сигурност, най-лек, с най-бързо производство. На батериите вече се бълва второ поколение с 10% по-висок специфичен капацитет и за последното тримесечие са увеличили рандемана с 40%. Третото поколение е почти готово.
  • #7
    Гост ( преди 1 година )
    Нови технологии,огромно предизвикателство.....Мъск бие по празни приказки Цифровата Мара.Този е толкова инженер колкото е доктор Цифровата Мара.Допуска при сглобяването на купето на автомобила е 0,1 мм не е 10 микрона,тоя нещо се е напушил и объркал десетичната запетая.Те затова фугите на Тесла зеят.
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Абе някой да знае от къде да си купя Тесла Роудстър, да си купя една преди да ги спрат от производство, че вече 10та година ги продават :D :D :D
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 3. Именно де! Това е поредното нещо, което да докаже Колко е напред Тесла с технологиите. Когато Тесла обяви 800 км пробег с електрически камион, шефът на даймлер, предвид техния напредък с електрическите камиони заяви, че електрически камион може да има такъв пробег само ако наруши физичните закони и дори се подиграваше, че със сигурност в Германия и в САЩ важат едни и същи физични закони, следователно обещаният пробег бил физически невъзможен. Очевидно постигат невъзможното неведнъж и дваж
  • #4
    PLAID ( преди 1 година )
    #1 Без малко да уцелиш. Текущата предварителна поточна линия на Cybertruck е по-голяма от редовния конвейер на електрическия Ford F150-Lightning. А доставените едрогабаритни части за Cybertruck пред завода могат да се видят с дрон и сателит, за който иска да изплюе още малко отрова :)
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Е ще стане, само технолигиите да достигнат нивото което е нужно за производството му
  • #2
    Реално ( преди 1 година )
    Досега никой не е правил масова бронирана цивилна машина, плаваща амфибия, пикап, джип и Порше в едно. Всеки казваше, че е научна фантастика, обаче Киберкамиона с дизайн от Lockheed F-117 Nighthawk Стелт бомбардировач вече е факт. Има само 1 нещо по-голямо от Земята и това са топкитe на Мъск.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Накратко... ще си остане прототип. Който капарирал.. най много да пие една студена вода.
fallback
Последни