Преди половин век в световната индустрия за автомобилни двигатели се появи една отлична тенденция. Инженерите, които ги разработваха, започнаха да обръщат повече внимание на надеждността. Постепенно се появиха технологии и материали, които направиха възможно значително увеличаване на експлоатационния живот на задвижващите агрегати. И част от тях изкарваха 500 000 км без основен ремонт. Имаше и такива, които достигнаха милион километра.
Времената обаче се промениха и ресурсът престана да бъде основна цел пред автомобилните компании. Резултат от това, че някои от днешните мотори не могат да изкарат без проблем дори до края на гаранционния си срок. Защо се стигна дотук, обясняват експерти от изданието ZR, като посочат 7 технически причини за случващото се.
7 причини за изчезването на „вечните“ двигатели (ГАЛЕРИЯ)
Системи за променливо газоразпределение и повдигане на клапаните, маслени помпи с променлив работен обем, превключваеми помпи за охлаждаща течност и електронни термостати увеличават мощността на двигателя, намаляват разхода на гориво и подобряват екологичните характеристики. Всички тези устройства обаче са ненадеждни заради сложната си конструкция. И техните повреди могат да доведат до повреда на двигателя.
Модулът на сложната помпа на охлаждащата течност се изключва при необходимост по команда от управляващата електроника. Понякога той излиза от строя преди 100 000 км. Когато се повреди, двигателят започва да прегрява. И ако повредата не бъде открита навреме, скъпите ремонти не могат да бъдат избегнати.