Преди половин век в световната индустрия за автомобилни двигатели се появи една отлична тенденция. Инженерите, които ги разработваха, започнаха да обръщат повече внимание на надеждността. Постепенно се появиха технологии и материали, които направиха възможно значително увеличаване на експлоатационния живот на задвижващите агрегати. И част от тях изкарваха 500 000 км без основен ремонт. Имаше и такива, които достигнаха милион километра.
Времената обаче се промениха и ресурсът престана да бъде основна цел пред автомобилните компании. Резултат от това, че някои от днешните мотори не могат да изкарат без проблем дори до края на гаранционния си срок. Защо се стигна дотук, обясняват експерти от изданието ZR, като посочат 7 технически причини за случващото се.
7 причини за изчезването на „вечните“ двигатели (ГАЛЕРИЯ)
Този метод за „усилване“ на двигателите дава отлични резултати - мощността и въртящият момент се увеличават, разходът на гориво намалява. Но в същото време той усложнява конструкцията, увеличава разхода на масло и увеличава термичното и механично напрежение на двигателя.
Някои турбомотори са базирани на двигатели с атмосферно пълнене - техният експлоатационен живот е дори по-нисък. Като цяло обаче турбокомпресорът осигурява отлична работа на двигателя, но в същото време намалява ресурса му.