fallback

Знаете ли колко коли има в света?

Автомобилите в Китай са най-много, но най-голямата им концентрация е другаде

Продажбите на автомобили и броят на колите по пътищата непрекъснато нарастват, въпреки пандемията и финансовите кризи. Експертите преброиха всички автомобили в света и посочиха водещите държави както по отношение на общия обем на автомобилния парк, така и по отношение на нивото на моторизация на населението.

Американската маркетингова агенция Hedges & Company публикува подробна статистика за размера на световния автопарк. Според експертите към края на 2023 г. по пътищата на света се движат около 1,47 милиарда коли. През последните 15 години броят им се е увеличил 1,5 пъти.

Най-много автомобили има в Китай (415 милиона), благодарение на което Азия заема първо място в класацията на регионите (543 милиона). На второ място е Европа (413 милиона), на трето е Северна Америка (358 милиона, от които 78% са в САЩ). Следват Южна Америка (84 милиона), Близкият изток (50 милиона), Африка (26 милиона) и Антарктика (приблизително 50 превозни средства).

Картината се променя донякъде, ако сравним обема на автопарка с населението. В момента на планетата живеят около 8,1 милиарда души, така че средна на една кола се падат 6 души. Реално обаче има хора с два или повече автомобила, а също така стари хора и деца, които не могат да шофират. Има и такива, които не могат да да си позволят личен автомобил. Затова, въпреки че в Китай има толкова много коли, най-голямата концентрация не е в тази държава. В Поднебесната империя на всеки 1000 души се падат 286 автомобила, докато в САЩ този показател е 2,5 пъти по-висок - 710.

Класацията на регионите по ниво на моторизация изглежда така:

Северна Америка: 710 коли на 1000 души

Европа: 520 коли на 1000 души

Южна Америка: 210 коли на 1000 души

Близък изток: 190 коли на 1000 души

Азия: 140 коли на 1000 души

Африка: 58 коли на 1000 души

Антарктика: 50 автомобила на 1000 души

 

fallback
  • #21
    MythBuster ( преди 1 година )
    Хайде де няма ли някакви крайни резултати от сметките? Хайде дори да е по завишените сметки. Толкова ли не можете да си сметнете колко прави 365 по 8 и да го умножите по четвърт милиард?"Какво остава да закачиш още 250 000 000 "клиента", които не са ЛЕД лампи а са си едни консуматори, по големи от домакинство за 24ч (средно около 8КВ / 24ч, ако не се отпускат) ?!"
  • #20
    PLAID ( преди 1 година )
    Петролните сонди и помпи тип богомолка са на ток, нефтените платформи са на ток (от генератори), помпените станции на нефтопроводите са на ток, рафинериите са на ток, бензиностанциите и помпите на колонките са на ток. Целият петролен процес от кладенеца до колонката има енергоразход на ток, достатъчен да захрани всички коли на ток по света. Проверим факт. Всичкия тоя ток, вместо за глyпости, добив, горене и смог, може да захрани транспорта не утре а в момента. Тва е истината. Всичко останало е..
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    Хайде половината сметки, за да ти е по-лесно. В Европа се изминават по 13 хиляди километра годишно. В такъв случай 1 милион електромобила се нуждаят от 2,6 тераватчаса енергия. Колко те реват часа енергия е необходимо за всичките автомобили? Поне това можеш ли да сметнеш?
  • #18
    MythBuster ( преди 1 година )
    Помолих те за математически а не за философски изводи. Хайде първо да видим цифрите а след това ще философстваме по тях? Знаеш ли ги или да ти ги кажа за по-лесно за да си спестим празните приказки?
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    15/16, че четеш като дявола евнагелието е ясно. Няколкократно са правени сметки, колко енергия трябва, дори само Европа да мине на ток. В момента няма мощности да поркият нуждите без ТЕЦ, та камоли АЕЦ. А няма и да ги има в обозримо бъдеще. Какво остава да закачиш още 250 000 000 "клиента", които не са ЛЕД лампи а са си едни консуматори, по големи от домакинство за 24ч (средно около 8КВ / 24ч, ако не се отпускат) ?!
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Доколото си спомням, целта на електоркарите беше - да са еко (а не са), да премахнат зависимостта от Русия / Арабите (но пък се натресоха на Китай) и целта им не е била да играят баланс на мрежата." А ще ми обясниш ли кое от всичко изброени пречи на баланса на мрежата с помощта на електромобили и батерии? Ако електромобилите балансират мрежата за да спрат въглищните централи, това не е ли допълнителен екологичен бонус, освен спестеното от ауспуха? Нарича се синергия!
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    Да се върнем на въпроса за необходимата енергия която уж нямало да стигне и това ви е дъвка която разтягате от години. Колко допълнителна електрическа енергия ще е необходимо за да преминат абсолютно всички леки автомобили в света на ток? Ще може ли човечеството да произведе толкова много електрическа енергия или няма да може? Да разбием веднъж завинаги този мит и да престанете да обяснявате как бялото (зеленото) е черно!
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Доколото си спомням, целта на електоркарите беше - да са еко (а не са), да премахнат зависимостта от Русия / Арабите (но пък се натресоха на Китай) и целта им не е била да играят баланс на мрежата. Но не мисля че са фактор, на който да разчиташ за това.
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    И за да докажа че не си правил никакви сметки а само говориш празни приказки като всички останали, които говорят с твоята риторика, Нека забравим за възобновяемите източници. Сметни колко електричество е необходимо за да премине целия автопарк на ток? Само за леките автомобили, защото имаме данните за бройката.
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    А ти как мислиш, електромобилите в помощ ли са или във вреда на стабилизирането на мрежата при увеличаване на възобновяемите източници? Защото целта е да стабилизират мрежата!
fallback
Последни