Електрическите хиперколи завинаги промениха концепцията за това какво означава наистина смъртоносна мощност и спираща дъха динамика по обществените пътища. Пример за това е Lotus Evija, която развива 2000 к.с. и вдига 300 км/ч само за 9 секунди. Как се справят обаче хибридите модели от този клас в сравнение с електрическите? В следващата галерия отдаваме почит на някои от най-емблематичните спортни коли на планетата, използващи електрическо подкрепа.
Най-готините хибридни хиперколи (ГАЛЕРИЯ):
През 2019 г., по повод 90-годишнината на Scuderia Ferrari, компанията поднесе на себе си и своите фенове великолепен и епохален подарък. Това е първият акумулаторен хибрид в историята на Ferrari, първата суперкола със задвижване на всички колела (именно суперкола, спортното комби FF не се брои), първият флагман на марката от повече от тридесет години с V8, а не с каноничният атмосферен V12.
Двигателят с вътрешно горене е създаден от 3,9-литров мотор чрез увеличаване на обема до 4,0 литра и други подобрения. Той произвежда 780 к.с. и 800 Нм – не много повече от 3,9-литровия двигател на F8 Tributo. Но като се вземат предвид три електрически мотора, мощността вече е 1000 к.с.