fallback

Новите всъдеходи са по-вредни за планетата от старите коли

Изследване на британски експерти показва любопитни резултати

Във Великобритания нов всъдеход произвежда повече въглероден диоксид (CO2), отколкото компактен модел от 2013 г. Това показва изследване на експерти от екологичната организация Possible.

В момента SUV-автомобилите стават все по-популярни сред жителите на Обединеното кралство, като техният дял на местния автомобилен пазар се увеличил от 21 на 33%. Освен това в 81% от случаите изборът на такива превозни средства се прави от богати семейства. Те са 20%, но пък карат колите си 3 пъти от останалите 80% от населението.

Близо 3/4 от новите всъдеходи са регистрирани на жителите от града, въпреки че за тази категория от населението подобни коли не са нужни. Според експерти в районите на Кесингтън и Челси в Лондон, където живеят най-вече богати хора, около 1/4 от автомобилите са именно SUV.

В същото време на цената на такъв автомобил британците спокойно биха могли да си купят електрическа кола, но тази тенденция все още не е широко разпространена. Затова и еколозите призовават за данъчна промяна в системата за замърсяване от страна на автомобилите.

Според доклад от февруари 2023 г. на Международната агенция по енергетика емисиите на CO2 от SUV в световен мащаб са равни на комбинираните емисии на две от най-големите държави в Европа - Великобритания и Германия.

fallback
  • #9
    S80D5 ( преди 1 година )
    Ами ще ти кажа но никак не е компактен......и не е от 2013 а от 2006г. Волво S80 D5 2.4литра петак с 185к.с.на 238 000 км със среден разход 4.8 до 5.2 лт.на 100км в зависимост от това колко Ме е стигнала шапката.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Карам РАВ4 хибрид 4х4 с 222 к.с. Имам среден разход за изминатите 35 000 км. 6,4/100. Някой може ли да ми каже компактен модел от 2013 г. с подобна мощност, който да харчи по-малко?
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    "Стига с тва горене че изгорехме!" ..казал екоталибанът и си запалил една цигарка..
  • #6
    Реално ( преди 1 година )
    Тя да го "гълташе и пиеше" маслото добре. Въпросът е, че го гори и изхвърля всичко навънка, а ние го гълтаме (сажди), дишаме (коктейл отрови) и пием (киселинни дъждове обратно в почвата и салатата). Тука е затворена система в космически вакуум. Каквото сеpеш, това после ядеш. Няма къде да отиде. Стига с тва горене че изгорехме!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Не само как се е разработи, а и как го караш. Ако го жалиш, едва ли ще пие (много) масло. Но ако го натискаш е нормално да ожаднее. Все пак бензина го вкарваш в обороти, и си трябва смазка. Последните ми дизели са изпивали 1л /20к км, но колата си е карана мъжката. Същия мотор, но пазен, не беше изпил нищо.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Зависи как се е разработил. Предната ми кола с турбо бензин не го пипаше. Дори първата година когато е очаквано не мръдна. Странното е че четвъртата глътна малко и после пак спря. Сегашната ми турбо дизел, първите 7-8к глътна и изглежда спря, но е рано да кажа окончателно.
  • #3
    mariovial ( преди 1 година )
    Сместа от етиленгликол и вода не гори приятелю! Що се отнася до маслото, то съвременните ДВГ, особено турбо ДВГ, извинявай но те го харчат много повече и то по каталог, а не защото са износени!
  • #2
    до 1 ( преди 1 година )
    Не пишат защото това е проблем само в страни от третия свят. България макар да не е точно такава, държим автопарка си в такова състояние.
  • #1
    q ( преди 1 година )
    За CO2 разбрахме. А за сместта от масло, антифриз изгаряна и изпушвана от старите ДВГ, нещо да напишете.И да в момента в Европа едва започва купуването на електромобили. Все още няма предлагане на луксозни и чисти SUV от престижни марки , което е въпрос на месеци да се промени.
fallback
Последни