Повече от 70 години Формула 1 е върхът на автомобилния спорт. От първия си сезон през 1950 г. най-великите състезатели в света мечтаят да станат пилоти в тази надпревара. Малцина късметлии са имали възможността да карат колите, считани за най-добрите болиди за всички времена.Пилоти като Михаел Шумахер, Алберто Аскари, Айртон Сена, Ален Прост, Луис Хамилтън и Макс Верстапен са постигнали своите успехи с помощта на най-великите състезателни коли в моторния спорт.
От McLaren и Ferrari до Red Bull и Williams - вижте кои са най-добрите автомобили в историята на Формула 1 според експертите от изданието Goodwood Road & Racing.
10-те най-добри болида във Формула 1 (ГАЛЕРИЯ):
Тук отново се опитваме да различим величието от величието. Ерата на Ferrari от 2000-2004 г. беше още една от онези, които наистина могат да бъдат определени само като такива. И все пак има една кола, която се отличава от останалите. Може да е F2004, която спечели 15 състезания от общо 18, включително 12 от първите 13 кръга на сезон 2004 в деморализиращ галоп към шампионската титла. Вместо това фокусът пада върху F2002, защото болидът се подигра с конкуренцията.
Ferrari беше толкова по-класен от съперниците на този етап, че дори не представи F2002 до третото състезание за сезона. Нямаше нужда, F2001 от предния сезон все пак спечели в Австралия с огромна разлика. Но когато новата кола най-накрая застана на старта, вероятно много от конкурентите са били на косъм да се откажат преждевременно.
От Голямата награда на Бразилия нататък Шумахер завършваше минимум на второ място, а във всички случаи, с изключение на един, неговият съотборник Рубенс Барикело печели вместо него. Задвижван от ревящ 3-литров V10 двигател, F2002 не беше най-мощната кола на пистата – тази чест се падна на колите Williams, задвижвани от BMW – но беше безспорно с най-доброто управление. Това включваше иновативна скоростна кутия без съединител, която беше толкова малка, че задната част можеше да бъде пакетирана по почти всеки начин, който дизайнерът Рори Бърн пожелае.