fallback

Как Япония ще наваксва изоставането си при електромобилите

Водещите производители работят усилено за едно бъдеще на батерии

Япония винаги е предпочитала подхода на множество източници за декарбонизиране на транспортния сектор. В близкото минало Страната на изгряващото слънце посочи електричеството като един от пътищата в тази посока, но допълни, че той не е единственият. И едновременно с него трябва да се проучват други видове захранване - като водород, например, както и да се използват максимално хибридните технологии.

В един момент изглеждаше, че тази стратегия се е изплатила напълно, но автомобилният сектор, както личи по всичко, преразгледа плановете си и настоява за все повече превозни средства с нулеви емисии. И това кара японските производители да се пренастройват.

Така Toyota, която е основният производител на автомобили в света, заедно с Honda, Suzuki, Subaru, Mazda и Nissan, трябваше да ускори преминаването си към електрически превозни средства, за да може да се противопостави на електрическите стратегии на китайските, корейските и западните марки като цяло. Ето как подпождат отделните производители:

Toyota залага на твърдотелни батерии

В продължение на месец Toyota твърди, че иска да утрои производството на електрически автомобили, за да достигне 600 000 единици годишно, за да надмине Tesla за възможно най-кратко време. Компанията работи върху 4 различни вида батерии, които ще бъде монтирани на няколко семейства електрически автомобили. А целта е Toyota и Lexus до 2030 г. да продадат 3,5 милиона коли, захранвани с батерии.

Само по отношение на батериите, Toyota обяви днес, че е подписала споразумение за сътрудничество с Idemitsu Kosan - японска петролна компания, която, подобно на много други големи производители от тази сфера, се опитва да се освободи от петрола, за да развива бизнес в съответствие с глобалните планове за борба изменението на климата.

Двата японски гиганта ще обединят усилията си за масово производство на твърдотелни батерии. Те ще направят това, като следват стратегия в три стъпки.

1. Разработване на твърд сулфиден електролит, който може да се произвежда от инсталации с голям обем.

2. Изграждане на пилотна производствена фабрика за валидиране на процеси за масово производство и проектиране на електрически автомобили, способни да приемат тези технологии, които ще бъдат пуснати на пазара между 2027 и 2028 г.

3. Масово производство на твърдотелни батерии и следващо поколение електрически автомобили.

Honda си партнира с Mitsubishi

Toyota вече е инициирала множество други сътрудничества с други японски производители - със Subaru, която наскоро обяви, че иска да преразгледа целите по отношение на електрификацията, със Suzuki, с която може да направи малък SUV, задвижван от батерии, както и с Mitsubishi, с която иска да започне производството на чипове от силициев карбид.

На свой ред Mitsubishi също обяви интересно споразумение с друг японски производител - Honda. Двете компании подписаха меморандум за сътрудничество, за да обединят усилията си в търсенето на ефективни производствени модели за предстоящо семейство електрически автомобили и батерии.

Двата производители ще работят и върху технологии, свързани с електрификацията - от интелигентно зареждане до превозно средство към мрежа (V2G), преминаващо през управлението на батериите, след като техният цикъл върху автомобилите приключи.

От AI на Nissan до партньорствата с Mazda

Какво правят другите японски производители? Nissan, от своя страна, работи като Toyota върху твърдотелни батерии и за целта се възползва от възможностите, предоставени от изкуствения интелект (Al). Компанията прави това с проучвания, извършени от специален екип от инженери, базирани в Силициевата долина.

Mazda, друга историческа марка в азиатската страна, влезе в стратегическо партньорство с Panasonic за доставка на батерии. Те ще бъдат използвани в предстоящите електрически автомобили на марката, които ще бъдат пуснати на пазара, като целта е 40% от продажбите до 2030 г. да бъдат на превозни средства с нулеви емисии.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    До анонимен 5 Ето къде го виждаме. Май само ти нещо не си добре с очите.https://carmarket.bg/drugi/toyota-corolla-veche-ne-e-naj-prodavaniiat-avtomobil-v-sveta-7758
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 13. Целта на toyota е ДО 2030 година да продаде 3,5 милиона електромобила. Целта на Тесла е от 2030 година ВСЯКА ГОДИНА да продава по 20 милиона електромобила годишно. Причината toyota да продава толкова малко електромобили е, че няма батерии за повече, защото само преди две-три години си признаха че имат батерии за производство само на 28 000 електромобила год. и предпочитат с тях да произвеждат хибриди. Тесла има за цел през 2030 собствено производство на батерии за 40 милиона - 3TWh/год
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    Това беше една от последните лъжи по темата, защото по време онова време през 2021 година по улиците на света се движиха по-малко от 5 милиона електромобила, след това рязко замлъкна, но пък поне си признат че въобще не говори за екология, а за оцеляване. В предишните години лъжите им поне бяха доста по-скромни , защото обясняваха, че с батерията на един електромобил могат да произведат 100 хибрида, а 11 хибрида сваляли въглеродния отпечатък колкото електромобил и така toyota била 9 пъти по-екол
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Останалите ще ги настигнат като започнат да продават толкова малко, колкото Тойота
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Акио Тойода отново се изказва негативно по отношение на световната тенденция за масова електрификация на автомобилния парк, съобщава Automotive News. ...Ако казват, че двигателите с вътрешно горене са враг, няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили, казва Тойода. Самата Toyota е произвела около 18,1 милиона хибридни автомобила през годините. Компанията изчислява, че това вече е намалило въглеродния отпечатък така, както ако марката е продаде 5,5 милиона електрически автомобила ...
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесльо, не е важно кой произвежда повече електромобили, а кой намалява повече емисиите. Тойота, с около 25 милиона хибрида е далеч напред от Тесла, в това отношение, и това едва ли скоро ще се промени. А в басните че електромобилите били с нулеви емисии вече и малките деца не вярват.
  • #10
    Владо ( преди 1 година )
    Вижте пазара в самата Япония. Миналата година всеки 5-ти закупен автомобил е дизел. 70% от продадените в Япония Мазди са дизел.
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шваба, това прочете ли го, да разбереш кой кого гони: В продължение на месец Toyota твърди, че иска да утрои производството на електрически автомобили, за да достигне 600 000 единици годишно, ЗА ДА НАДМИНЕ Tesla за възможно най-кратко време.
  • #8
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Все по-мъчно ще става за джапанките , прогнозирам , че чайниците ще ги изкупят
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Новото поколение батерии ще дойде от Япония, също както предишните - NiMH и литиево-йонните. Теслите, както се вижда от първия коментар, са добри единствено в надуването на пропагандни балони. Реално, технологично ги няма никакви.
fallback
Последни