fallback

Как Япония ще наваксва изоставането си при електромобилите

Водещите производители работят усилено за едно бъдеще на батерии

Япония винаги е предпочитала подхода на множество източници за декарбонизиране на транспортния сектор. В близкото минало Страната на изгряващото слънце посочи електричеството като един от пътищата в тази посока, но допълни, че той не е единственият. И едновременно с него трябва да се проучват други видове захранване - като водород, например, както и да се използват максимално хибридните технологии.

В един момент изглеждаше, че тази стратегия се е изплатила напълно, но автомобилният сектор, както личи по всичко, преразгледа плановете си и настоява за все повече превозни средства с нулеви емисии. И това кара японските производители да се пренастройват.

Така Toyota, която е основният производител на автомобили в света, заедно с Honda, Suzuki, Subaru, Mazda и Nissan, трябваше да ускори преминаването си към електрически превозни средства, за да може да се противопостави на електрическите стратегии на китайските, корейските и западните марки като цяло. Ето как подпождат отделните производители:

Toyota залага на твърдотелни батерии

В продължение на месец Toyota твърди, че иска да утрои производството на електрически автомобили, за да достигне 600 000 единици годишно, за да надмине Tesla за възможно най-кратко време. Компанията работи върху 4 различни вида батерии, които ще бъде монтирани на няколко семейства електрически автомобили. А целта е Toyota и Lexus до 2030 г. да продадат 3,5 милиона коли, захранвани с батерии.

Само по отношение на батериите, Toyota обяви днес, че е подписала споразумение за сътрудничество с Idemitsu Kosan - японска петролна компания, която, подобно на много други големи производители от тази сфера, се опитва да се освободи от петрола, за да развива бизнес в съответствие с глобалните планове за борба изменението на климата.

Двата японски гиганта ще обединят усилията си за масово производство на твърдотелни батерии. Те ще направят това, като следват стратегия в три стъпки.

1. Разработване на твърд сулфиден електролит, който може да се произвежда от инсталации с голям обем.

2. Изграждане на пилотна производствена фабрика за валидиране на процеси за масово производство и проектиране на електрически автомобили, способни да приемат тези технологии, които ще бъдат пуснати на пазара между 2027 и 2028 г.

3. Масово производство на твърдотелни батерии и следващо поколение електрически автомобили.

Honda си партнира с Mitsubishi

Toyota вече е инициирала множество други сътрудничества с други японски производители - със Subaru, която наскоро обяви, че иска да преразгледа целите по отношение на електрификацията, със Suzuki, с която може да направи малък SUV, задвижван от батерии, както и с Mitsubishi, с която иска да започне производството на чипове от силициев карбид.

На свой ред Mitsubishi също обяви интересно споразумение с друг японски производител - Honda. Двете компании подписаха меморандум за сътрудничество, за да обединят усилията си в търсенето на ефективни производствени модели за предстоящо семейство електрически автомобили и батерии.

Двата производители ще работят и върху технологии, свързани с електрификацията - от интелигентно зареждане до превозно средство към мрежа (V2G), преминаващо през управлението на батериите, след като техният цикъл върху автомобилите приключи.

От AI на Nissan до партньорствата с Mazda

Какво правят другите японски производители? Nissan, от своя страна, работи като Toyota върху твърдотелни батерии и за целта се възползва от възможностите, предоставени от изкуствения интелект (Al). Компанията прави това с проучвания, извършени от специален екип от инженери, базирани в Силициевата долина.

Mazda, друга историческа марка в азиатската страна, влезе в стратегическо партньорство с Panasonic за доставка на батерии. Те ще бъдат използвани в предстоящите електрически автомобили на марката, които ще бъдат пуснати на пазара, като целта е 40% от продажбите до 2030 г. да бъдат на превозни средства с нулеви емисии.

fallback
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 5. Прав си брат. Тесла и китайците вече затварят заводи и се отказват от електромобилите. Казват че Тесла щяла да следва toyota по продажби на хибриди и най-вече на ДВГ. Слушам че така разправят там дето ви раздават опорните точки. Ти ВЯРВАШ ли го, когато ни го разказваш толкова сладко и красиво?
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде го виждат това търсене на електромобили, след като дори хората взели такъв не повтарят, други фирми затварят заводи поради липса на търсене?
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    "В продължение на месец Toyota твърди, че иска да утрои производството на електрически автомобили, за да достигне 600 000 единици годишно, за да надмине Tesla за възможно най-кратко време. ....А целта е Toyota и Lexus до 2030 г. да продадат 3,5 милиона коли, захранвани с батерии." Обърнете внимание на риториката и опитите за заблуда. Да не си помислите ОТНОВО 3,5 милиона годишно през 2030? Значи отново сте се объркали, защото пак повтарят 3,5 милиона от днес ДО 2030 година. СРЕДНО 600 000/год.
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 1. Те това го обясняваха още през 2016 година, как производството на Тесла модел 3 ще е напълно автоматизирано и хората само ще наблюдават отстрани. Костваше им почти една година безуспешни опити, при които Тесла беше на косъм от фалит и в крайна сметка се отказаха от идеята и назначиха хора. Така че това не знам дали си го прочел някъде или само си мечтаеш, но ще се сбъдне с точно толкова голяма вероятност колкото Тесла да завърши автопилота до края на годината.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Твърде вероятно е това да не се случи. Не и след 2-3г
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Твърде вероятно е след 2-3 години Тесла да има производствена линия за автомобили, на която вместо хора ще стоят техните хуманоидни роботи Оптимус - 24/7, 365 дни в годината, без отпуск и болничен. На много хора това ще прозвучи като научна фантастика, но предвид скоростта им на развитие в тази сфера, мисля, че ще станем свидетели на това съвсем скоро. Тогава филма за автомобилните производители приключва с The End
fallback
Последни