fallback

Европейска столица забранява колите с ДВГ още от 2025 г.

Плановете на властите в Стокхолм нямат аналог никъде по света

Нито един регион в света няма по-твърда позиция спрямо автомобилното замърсяване от Скандинавия. След решението на Норвегия да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2025 г. – цяло десетилетие преди подобно законодателство да влезе в сила в ЕС и Калифорния, става ясно че другата скандинавска страна - Швеция, забранява превозни средства с ДВГ по улиците на своята столица.

Според новинарския сайт SVT, управата на града е готова да забрани достъпа до превозни средства с двигатели с вътрешно горене до финансовите и търговските райони на Стокхолм. Единствените превозни средства, за които ограниченията няма да важат, ще бъдат електрически коли, хибридни камиони и превозни средства, задвижвани с горивни клетки, съобщава SVT.

Ако Стокхолм предприеме този ход, това ще го направи първата голяма столица, която ще прояви нулева толерантост към превозните средства с ДВГ. Други градове по света са въвели някои мерки за намаляване на замърсяването, но никой не стига толкова далеч. Париж, Атина и Мадрид, например, имат планове да спрат дизеловите автомобили да влизат в центровете си, докато Лондон наскоро разшири зоната си с ниски емисии, но шофьорите все още могат да влязат в района, ако са готови да платят. Брюксел забрани движение на коли с ДВГ, но само на шепа улици.

„Искаме да създадем по-добра жизнена среда за хората, които живеят и работят тук“, каза пред SVT местният депутат Ларс Стромгрен, който отговаря за политиката за трафика. Дори той обаче не може да се ангажира с категоричен отговор на въпроса, дали подобно ограничение ще се отрази на покупките на електромобили в страната.

Проучване на Bloomberg обаче поставя под въпрос ръста на продажбите на електрически превозни средства. В него се казва, че компанията Mobility Sweden е била принудена да намали прогнозата си за продажбите на електромобили през 2023 г. от 40 на 35 процента, тъй като потребителите трябва да се борят с увеличаващите се разходи за живот и масово избират да не купуват нови електрически превозни средства.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    много е просто - финансов е въпроса да си зелен. Колкото по-беден, толкова по-малко чува аргументи за електрификация и де-дизелация. Тия в Стокхолм само ще усложнят и оскъпят съществуването на много хора.
  • #6
    СМОГ ( преди 1 година )
    Даа, за голямо съжаление в БГ се изсипа целия дизелов брак на Европа. Някога като бензина за пръв път мина 2 лв, всичко беше на газ. Сега в градовете из страната всяка кола е трактор. Питам един таксиджия защо са тия дизелаци като това не е кола за 2 км дневно. Отделно че дизела е сгур и отрова и изобщо не трябва да се отваря прозорец с такова. "Не знам бе човек, тва са мaзохисти за мене!" - вика.
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    60% в ЕС най-вероятно ще има години преди 2030г когато навлязат по-масово такива като Тесла 2 и негов СУВ вариант (както са 3 и У), ИД2 и т.н. да не ги изброявам..
  • #4
    carpe_diem ( преди 1 година )
    35% нови електрички в ЕС ще има до 2-3 години (миналата година бяха 13%, за тази вече са 20%, а още не е свършила годината), 2030 според зависи петролното лоби и "традиционните" автомобилни производители колко добре се справят да забавят нещата - подозирам около 60% и по естествен път и да няма пълна забрана през 2035-а, ще е над 80% (може би дори 90-95%). Аз тук поне си мечтая дизеляците под прозореца ми да ги махнат, че не се дишa...
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Все пак няма смисъл да забраняват и зареждаемите хибриди в тези райони ако забраната ги включва
  • #2
    До 1 ( преди 1 година )
    За къде пък все бързате примитивите? Те ще решат кога ще ги забранят
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    В Гейфорния ок да им забранят Хевитата в Айдахо.Щото да пренесеш товар не става с ел пикап
fallback
Последни