fallback

Европейска столица забранява колите с ДВГ още от 2025 г.

Плановете на властите в Стокхолм нямат аналог никъде по света

Нито един регион в света няма по-твърда позиция спрямо автомобилното замърсяване от Скандинавия. След решението на Норвегия да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2025 г. – цяло десетилетие преди подобно законодателство да влезе в сила в ЕС и Калифорния, става ясно че другата скандинавска страна - Швеция, забранява превозни средства с ДВГ по улиците на своята столица.

Според новинарския сайт SVT, управата на града е готова да забрани достъпа до превозни средства с двигатели с вътрешно горене до финансовите и търговските райони на Стокхолм. Единствените превозни средства, за които ограниченията няма да важат, ще бъдат електрически коли, хибридни камиони и превозни средства, задвижвани с горивни клетки, съобщава SVT.

Ако Стокхолм предприеме този ход, това ще го направи първата голяма столица, която ще прояви нулева толерантост към превозните средства с ДВГ. Други градове по света са въвели някои мерки за намаляване на замърсяването, но никой не стига толкова далеч. Париж, Атина и Мадрид, например, имат планове да спрат дизеловите автомобили да влизат в центровете си, докато Лондон наскоро разшири зоната си с ниски емисии, но шофьорите все още могат да влязат в района, ако са готови да платят. Брюксел забрани движение на коли с ДВГ, но само на шепа улици.

„Искаме да създадем по-добра жизнена среда за хората, които живеят и работят тук“, каза пред SVT местният депутат Ларс Стромгрен, който отговаря за политиката за трафика. Дори той обаче не може да се ангажира с категоричен отговор на въпроса, дали подобно ограничение ще се отрази на покупките на електромобили в страната.

Проучване на Bloomberg обаче поставя под въпрос ръста на продажбите на електрически превозни средства. В него се казва, че компанията Mobility Sweden е била принудена да намали прогнозата си за продажбите на електромобили през 2023 г. от 40 на 35 процента, тъй като потребителите трябва да се борят с увеличаващите се разходи за живот и масово избират да не купуват нови електрически превозни средства.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма лошо щом имат пари и могат да си го позволят. За България може би и след още 30 години няма да е както при тях... С тея заплати... Да не говорим и как всеки втори плюе тока защото бил *** , зареждало се бавно и т.н . без да са карали електричка.Поне ще има доста коли с ДВГ който ще дойдат към България
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Здравейте евтини шведски коли на старо.
  • #15
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Минтири, мене никой не ме е карал на сила да си купувам електричка, ама на - с жената си я караме с кеф, а бензинката се раздвижва 1 път седмично, колкото да развърти карантиите. Ама догодина най-късно е чао и сменяме за по-голяма електричка. Писна ми от смpaд, не ви разбирам, честно, под прозорците ни е ужас - шум и cмpaд на кило, безброй белодробни заболявания, а решението е просто - или електричка, или ГТ, или пеша, никой не е длъжен да диша бoклyци и да е изложен на прекомерен шум, точка!
  • #14
    До 13 ( преди 1 година )
    Фашиста вика дръжте фашистите. В Русия не е така, но пък доста руснаци идват в ЕС при фашизма странна работа. Още по-неадекватно е, че редувате либерасти с фашисти в злобата и плюенето, а двете са противоположни
  • #13
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    carpe_diem - какъв естествен път те гони? Хората минават на ел под принуда, защото пред ДВГ им редица ограничения и забрани... но то сиренцето е безплатно само в капана... следваща стъпка, която ще се прокарва след 2030-2035 е да ви свалят и от електричките и тогава ще разберете, че не е било въпрос на екология С ФАШИСТИТЕ Е ТАКА!
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма нищо лошо в това решение. Естествено при нас е неприложимо. Все пак на тях държавата им е осигурила възможности да си позволят коли от половин милион крони - примерно стотина хиляди лв., докато за нас е по-реалистично да можем да си купим коли от 10 хил лв. Тук доста хора се изказват против електрическите коли, щото не ги кефели и то при положение, че не са карали. А то е въпрос на цена. В Швеция обаче тъй или иначе купуват коли по толкова пари, тъй че защо да не са на ток?
  • #11
    Нямам думи само сред ( преди 1 година )
    тези скандиваските страни - норгетата и тия шведите не са европейски, а евроГе*ски страни - доказват го постоянно, множество пъти, чак дразнят с това какви толерасти са и как ревностно подкрепят супер-болните мозъчно пародии на хора. И най-жалкото и смешно нещо при тях е, че се предполага ,че това са наследници на викингите (абсолютното мъжество) - хаха , каква излагация и извратеняция се шири там - чак лошо да ти стане. Хахаха
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Тежък фашизъм - няма по-мек термин за случващото се! В Лондон може да видите ULEZ - зоните с ниски емисии какво правят хората - трошат камери, пенсионери стоят с табели да предупреждават за мобилни камери. Тя глупостта се бори само с тояга! За зелената гнус обаче и това е малко!
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Проблема не е в дизела, а това, че масово са без катализатори и/или зареждат с гадна нафта. Уралс също допринася - най гадния сорт петрол. А дизела има много предимства.
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    Човека ти пише поне за сравнение с газ и хибриди то дизеловите коли не са безплатни също
fallback
Последни