Японското автомобилостроене нерядко демонстрира различни куриози, които за нас, европейците, изглеждат наистина необяснимо. Да вземем например автомобилът, който виждате на снимките.
Изглежда като елегантен седан от среден клас, с меки и приятни за окото линии. Но какъв е? Mazda? Всъщност, изглежда изключително сходно именно с Mazda Xedos, която се предлагаше в две разновидности - 6 и 9. Чудесна асоциация, но сме на грешен път. Може би пък да е някакв ранноо Infiniti? Не, и това не е.
Истината е, че пред вас е Toyota Marino. Футуристичен модел, базиран на възможно най-скучната кола. Този доста авангарден като оформление модел е базиран на Toyota Sprinter, която е типична, болезнено прагматична кола.
В началото на 90-те Toyota решав да създаде нещо смело на основата на солидния, но скучен седан, и през 1992 година представя Marino. За съжаление, единствено каросерията на предназначения основно за вътрешния пазар в Япония модел изглежда смело оформена.
Интериорът е съвсем обикновен, дори скучен, а под капака има съвсем обикновен двигател четирицилиндров бензинов атмосферен двигател 1.6 4AFE - да, вечен, но не и интересен по някакъв начин.
Има обаче и две доста редки версии, задвижвани от двигатели Silver Top 4AGE и Black Top 4A-GE, които са 20-клапанови, имат мощност 160, респ. 165 к.с., и се комбинират с шестстепенна механична трансмисия или четиристепенен автоматик.
Още по-интересното и по-необяснимото е, че, интериорът също е много подобен на този Mazda. Линията на таблото, подредбата на превключвателите - всичко е по-близко до решенията, ползвани от Mazda през онези години, отколкото до това, което сме свикнали да виждаме в Toyota.
Този модел е произведен между 1992 и 1998 г. Показаният на снимките екземпляр е 1997 г. и е обявен за продан в родната си Япония.